Robots maken hun opwachting in de nieuwste update van No Man’s Sky

De game No Man’s Sky is een verhaal apart. Iedereen weet dat deze game bij release bagger was, maar enkele jaren later is het het ultieme bewijs dat je nooit mag opgeven. No Man’s Sky is nu enorm populair en de ontwikkelaars Hello Games zorgen er steevast voor dat ze hun spelers blijven trakteren op heel wat updates.

No Man’s Sky Sentinel is de nieuwste update, maar wat valt er nu te ontdekken tijdens onze galactische reizen. Robots liggen op de loer en ze zullen niet twijfelen om aan te vallen. Met de Sentinel update voorziet de game ook een hernieuwing in het combat systeem en je vijanden, die nu nog een grotere uitdaging zullen vormen.

Je mechanische vijanden beschikken over nieuwe abilities, zoals energie schilden en een krachtige plasma vlammenwerper. Gelukkig blijf je als speler niet in de kou staan, want je zal ook beschikken over de nodige verbeteringen. Nieuwe wapens en upgrades, zoals een cloaking device. Het zal mogelijk zijn gebieden te verkennen, zonder dat de vijand enig benul heeft dat je dicht bij hun in de buurt bent. Tijd voor een grapje?

Als je echter kiest voor een gevecht en het lukt je je vijand te verslaan, dan zal je rijkelijk beloont worden. Naast dat je beloningen ontvangt, is er een nieuwe verhaalmissie beschikbaar. Van waar komen deze robots eigenlijk? Dat zoek je uit in enkele verhaalmissies, als het je lukt om dit geheim te ontdekken, zal je een drone krijgen. Deze zorgt ervoor dat je betere beschermingen kan bouwen met gevonden voorwerpen.

In de patch notes kan je alles nalezen wat je mag verwachten van de No Man’s Sky Sentinels update. Hier geef ik jullie al even de belangrijkste punten:

  • Sentinel Hardframe Mech – Battle against a brand new robotic enemy – the huge, heavily armoured Hardframe mech. Equipped with lasers, terrain-destroying grenades, and a plasma-powered flamethrower, this fearsome new Sentinel launches itself across the battlefield with a high-powered jetpack.
  • Total Visual Overhaul for Weapons – All Multi-Tool systems, from the Mining Laser to the Scatter Blaster, have received a significant visual overhaul, benefiting from new projectiles and beams, muzzle flashes, lighting effects, refraction, new impacts and more!
  • Advanced Combat Upgrades – New upgrades add depth to combat, with the ability to add stun or incineration effects to your existing weapons, or to set up your Multi-Tool to deal extra damage to targets you’ve previously tagged. Or, take advantage of the new Cloaking Device to vanish mid-fight and gain the strategic upper hand.
  • AI Robotic Companions – Players can reassemble and reprogram their own friendly robotic drone companion, or go one step further and salvage Sentinel Hardframe parts to build their own autonomous AI-powered giant mechanical escort.
  • New Stories and Missions – Work with the crew of the Space Anomaly on a substantial new story-driven mission, or raid the sinister Sentinel Pillars to access their archives and probe the secrets of the Atlas and the World of Glass…
  • Combat Flow and Feel Improvements – A vast list of tweaks and refinements have been made to weapon feel and flow, making for a more dynamic and impactful combat experience.
  • New Drone Enemies – Regular Sentinel units have been overhauled, with heavy combat and shield drones, dedicated repair drones, and even advanced summoning units joining the existing patrol drones.

Gepubliceerd door auron_sagara

Toen ik zes jaar oud was, ontdekte ik voor het eerst de Nintendo 8-Bit (NES). Meer dan dertig jaar later, game ik nog steeds vol plezier en vooral met passie. Nintendo en PlayStation zijn mijn favorieten, maar Xbox is recentelijk ook weer opgedoken. Films, anime, fantasy, comics, boardgames en WWE zijn ook een van mijn hobby's.