Rockstar Games biedt verontschuldigingen aan voor dramatische launch van Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

Grand Theft Auto The Trilogy

Een dikke week geleden bracht Rockstar Games Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition uit. De launch liep allerminst van een leien dakje. Vooral PC-spelers waren de dupe. Aan iedereen die problemen heeft ondervonden bij het spelen van de trilogie, biedt Rockstar Games zijn oprechte excuses aan.

In een bericht geeft de ontwikkelaar een update over de onverwachte technische problemen die aan het licht zijn gekomen tijdens de lancering. Volgens hen zijn de vernieuwde versies van de klassieke games niet gelanceerd in een staat die voldoet aan Rockstar Games’ kwaliteitsnormen of aan de normen die wij als fans verwachten.

Er zijn plannen om de technische problemen aan te pakken en om elke game te verbeteren zodat elk spel het kwaliteitsniveau haalt dat het verdient. Zo mogen we de komende dagen een Title Update verwachten voor elk spel.

Rockstar Games vermeldt ook dat het hun pijn doet te zien dat leden van de ontwikkelteams lastiggevallen worden op sociale media. Ze vragen om op een respectvolle manier in de discussie te gaan terwijl ze alle problemen oplossen.

Wat mij het meeste opvalt in het bericht, is de melding dat alle klassieke PC-versies van Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City en Grand Theft Auto: San Andreas binnenkort terug als bundel in de Rockstar Store geplaatst zullen worden. Na de aankondiging van Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition had Rockstar Games namelijk aangekondigd dat de klassieke versies verwijderd gingen worden. Bovendien zal iedereen die Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition voor PC in de Rockstar Store heeft gekocht voor 30 juni 2022, de klassieke versies zonder enige meerkost in hun Rockstar Games Launcher bibliotheek ontvangen. Dat de klassieke versies ook terug toegevoegd zullen worden in de Microsoft Store en PlayStation Store wordt niet vermeld. We mogen er dus vanuit gaan dat dit niet het geval is.

Ik vraag me af waarom de trilogie in de eerste plaats gelanceerd werd indien deze niet voldoet aan het kwaliteitsniveau dat Rockstar Games voor ogen heeft. Van een pijnlijke launch gesproken…

Gepubliceerd door High_LordWolnir

High_LordWolnir verloor zijn ziel(en) ergens tussen Boletaria en Lothric Castle. Wanneer hij de Nexus even ontvlucht, kan je hem achter zijn console vinden tijdens het spelen van een goeie RPG, een story-driven action/adventure game, een nagelbijtende horrorgame of een FPS à la Call of Duty. Verder heeft hij een haat-liefdeverhouding met FIFA waarbij de echtscheidingspapieren al meermaals op tafel hebben gelegen.