Ubisofts piratenspel Skull & Bones opnieuw uitgesteld

Hoe zou het inmiddels met Ubisofts piratenspel Skull & Bones zijn? Toen de game op de E3 2017 werd aangekondigd, waren we allemaal onder indruk. De vraag is nu of we ooit met de game aan de slag zullen kunnen, en dit voor de kippen weer tanden krijgen…

Wel om meteen met de deur in huis te vallen, het ziet er slecht uit voor Skull & Bones-fans die hoopten op een snelle release. Normaal moest de game verschijnen in 2019, maar dat werd al snel 2020. Toen Ubisoft met dit eerste uitstel naar buiten kwam, was dat omdat ze druk in de weer waren met een nieuwe versie van de game.

Tijdens de laatste aankondiging die vandaag werd gedaan, verklaarde Ubisoft dat het ontwikkelingsproces van het spel erg goed verloopt en dat deze uitstelbeslissing te maken heeft met het algemene proces. “Velen van jullie hebben zich afgevraagd waarom we onze lancering hebben moeten uitstellen. Het antwoord is dat we simpelweg meer tijd nodig hadden,” zei creative director Elisabeth Pellen eerder over het eerdere uitstel. “We droomden iets groters voor de game, en deze ambities gingen natuurlijk gepaard met grotere uitdagingen.”

Spelers zullen in staat zijn om hun eigen piratenkapiteins te creëren en de Indische Oceaan in te varen en schepen te plunderen die daar handel proberen te drijven. We zullen in staat zijn om alleen of als een groep te handelen in het spel en we zullen proberen om angst in de zeeën in te boezemen. Na het succesvol binnenhalen van de buit zullen zowel onze rijkdom als onze reputatie stijgen, en andere spelers van over de hele wereld zullen onze naam vrezen. Het lijkt wel The Lost Pirate Kingdom op Netflix.

Volgens de laatste verklaring mag het spel, dat gepland staat voor een release op 1 april 2022, nog tot 2023 blijven liggen.  Skull and Bones wordt ontwikkeld door het team dat eerder de zeeslagen van Assassin’s Creed IV: Black Flag maakte, en die waren echt geniaal.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)