‘Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition heeft het geweldig gedaan sinds de release’

Grand Theft Auto The Trilogy

Neen, dit is niet de mening van mezelf of één van de crewleden binnen Pragalicious. Deze woorden zijn afkomstig van niemand minder dan de grote baas bij Take-Two Interactive, Strauss Zelnick. Ook bij mij gingen de wenkbrauwen even fronsen.

De release van Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition ligt intussen twee maanden achter ons. En het minste wat we kunnen zeggen is dat de release moeizaam verlopen is. Het spel kende tal van technische problemen en bugs. Op PC resulteerde dit zelfs in een tijdelijke onbeschikbaarheid van het spel.  Al snel verontschuldigde Rockstar Games zich bij het publiek en kwam het met de belofte om alle problemen zo snel mogelijk weg te werken.

Maar toch beweert Zelnick in een interview met CNBC dat de game geweldig gepresteerd heeft sinds de launch en bagatelliseert hij alle kritiek. Ik vraag mij af of deze man de game überhaupt gespeeld heeft. Hoogstwaarschijnlijk zijn Zelnick’s woorden een manier om de aandeelhouders van Take-Two Interactive te sussen aangezien deze slecht gereageerd hadden op het nieuws dat het bedrijf Zynga had overgenomen voor 12,7 miljard dollar.

Ardtieboy en Lazlo gaan het hier alvast niet mee eens zijn. Lees hiervoor zeker eens hun review terug.

Gepubliceerd door High_LordWolnir

High_LordWolnir verloor zijn ziel(en) ergens tussen Boletaria en Lothric Castle. Wanneer hij de Nexus even ontvlucht, kan je hem achter zijn PC vinden tijdens het spelen van een goeie RPG, een story-driven action/adventure game, een nagelbijtende horrorgame of een FPS à la Call of Duty. Verder moet hij zowat de enige persoon zijn op deze aardbol die The Last of Us Part II hoger inschat dat zijn voorganger.

Eén opmerking over '‘Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition heeft het geweldig gedaan sinds de release’'

  1. Na de jaarlijkse -licht aangepaste- FIFA (en andere EA sport franchises), samen met COD en zelfs Battlefield gedrochten (Cyberpunk is er ook eentje van maar was op zijn minst een nieuwe IP) wass dit voor mij een nieuw dieptepunt. Sinds Rockstar jaren nodig had om hun geld te tellen ipv nieuwe creatieve games te maken zoals vroeger, is de reputatie van deze dev – voor hardcore gamers denk ik dan toch – al een tijdje een heuse teleurstelling (RDR2 is de uitzondering). Je kon gaan denken dat ze enkel nog voor kwaliteit gingen maar deze release heeft ons wederom wakker geschud. Waar blijven de creatieve verrassingen? Zoals die keer (reeds +15 jaar geleden) toen Rockstar met een tafeltennis game kwam aanzetten die ook nog eens goed bleek te zijn. Na Naughty Dog, één van mijn favoriete devs destijds. We lijken steeds meer Beta-testers te zijn van onze nieuwe aangekochte games, een evolutie die niet blijkt op te houden. Zelfs sony is op dat gebied niet altijd even goed bezig maar meestal lijken zij het wel het best voor mekaar te hebben. Bugs zijn te verwachten en opzich zelfs begrijpbaar maar het mag altijd wel iets beter. Games zijn complex maar deze GTA Trilogy was/is van een bedenkelijk (duidelijke cash grab) niveau.

Reacties zijn gesloten.

%d bloggers liken dit: