RaceWard neemt ons mee achter de schermen van RiMS Racing

RiMS Racing

Ik vind het persoonlijk altijd interessant om eens een blik te kunnen werpen achter de schermen van een ontwikkelstudio. Het blijft immers straf om te zien hoe die mensen een game ontwikkelen.

RaceWard pakt uit met twee videodagboeken die dieper ingaan op het werk aan de KT Engine om de best mogelijke physics en simulatie te creëren, de mechanische nauwkeurigheid van elke motorfiets, de verschillende game-modes, de omgevingsgeluiden, innovatieve functies als de Motorbike Status Check – die de status van de verschillende motoronderdelen in realtime toont – en de uitgebreide aanpassingsopties voor motoren en coureurs.

De eerste developer diary-video gaat over de verschillende stadia van de game-ontwikkeling, te beginnen met het onderzoek dat de teams deden en de ontwerpen die ze maakten om de meest realistische motorrace-simulatie ooit te maken. 

In de tweede video gaat het ontwikkelteam in op de diverse game-modes, met name de Career-mode, en de verschillende circuits en wegen die in het spel zijn nagebouwd.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)