Voormalige lead designer van Portal trekt naar Xbox Game Studios

De puzzelstukjes beginnen voor enkele voormalige werknemers van Google Stadia Games & Entertainment gelukkig op z’n plaats te vallen. Hoewel het een donderslag bij heldere hemel was dat Google besloot om zijn eigen gamestudio te sluiten, lijken enkele grote namen toch hun plekje te vinden.

Eerder was al bekend dat Jade Raymond een eigen ontwikkelstudio uit de grond heeft gestampt en ondertussen werkt aan een nieuwe PlayStation IP. Nu heeft ook Kim Swift, zij was actief als game design director bij Stadia Games & Entertainment, een nieuwe werkplek gevonden.

Zij heeft haar strepen in de industrie verdiend als lead designer van de allereerste Portal-game. Daarna heeft ze ook nog gewerkt aan episodes voor Half-Life 2 én de Left 4 Dead-serie. Voordat ze bij Google aan de slag ging, werkte ze bij EA Motive. Swift werd in het verleden door Forbes genoemd als een van de “30 Under 30” invloedrijke figuren in de videogamebranche.

Het is dus geen groentje dat Microsoft wist binnen te halen. En Kim zal ook een behoorlijk belangrijke functie gaan bekleden. Ze zal haar focus leggen op de innovatie van cloudgames én de samenwerking aangaan met andere, onafhankelijke studios, om deze technologie en mogelijkheden ook bij hen te implementeren.

Het ziet er dus naar uit dat Microsoft de ontwikkeling van cloudgames verder wil uitdiepen en versnellen. Iets waar ze al enorm goed in zijn. Kijk maar naar de streamingservices die op dit moment al beschikbaar zijn via Xbox Game Pass.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.