5 tips voor beginnende Warzone 2.0-spelers

Sinds 16 november kunnen we weer het beste van onszelf geven in Call of Duty: Warzone 2.0. En ook al speel ik de laatste weken veel te veel Overwatch en Fortnite, toch is deze Warzone 2.0 weer compleets iets anders. Het is iedere keer weer aanpassen… En nee dat heeft niets met mijn leeftijd (55 jaar) te maken want ik kick nog steeds ass! (Vraag het maar aan mijn coöp buddies als je me niet wil geloven)(knipoogje)

Warzone 2.0 brengt een groot aantal nieuwe functies die verdere dimensies toevoegen voor alle spelers. Om ons een handje te helpen heeft het Call of Duty-team een handige gids samengesteld over alles wat je moet weten om ervoor te zorgen dat jij en je teamgenoten niet met de billen bloot gaan op het slagveld.

Welkom in Al-Mazrah

De stad Al-Mazrah in de Verenigde Republiek Adal staat centraal in het universum van Modern Warfare II en is het eerste strijdtoneel voor Warzone 2.0. Wie nu Modern Warfare II speelt, krijgt serieuze training op Al-Mazrah en de nieuwe map biedt enkele belangrijke punten die synoniem zullen worden met het spel, waaronder de veelgeprezen Terminal map.

Goelag voor twee?

Vond je het al beklemmend en stresserend om alleen in de goelag terecht te komen? Wel het is nog even stresserend, maar je staat er niet meer alleen voor… Deze keer wordt de Goelag een 2v2-omgeving waar willekeurig gepaarde duo’s moeten samenwerken om hun tegenstanders uit te schakelen. Alle spelers krijgen een vooraf gedefinieerde loadout – bij de lancering is dat een Pistol of een Shotgun, een Lethal Grenade en een Tactical Grenade – met zeer effectieve wapens en uitrusting in het midden van de map.

Of voor vier?

Treuzel je te lang? Dan zal je kennismaken met de Jailer die in het midden van de wedstrijd verschijnt om de gevechten te versnellen. Door de Jailer te verslaan, keren alle vier de Goelag-gevangenen terug in de Battle Royale. Dilemma: samenwerken met zijn vieren tegen de Jailer of gaan we voor eigen glorie? Tja, kan je vertrouwen op je onbekende partner? Wil je liever snel dood om een nieuwe pot te starten? Of wat als het andere duo besluit om jou en je maat af te maken? Ik zou zeggen good luck in die verdomde goelag want je zal het nodig hebben. Ik zou voor mijn eigen leven gaan als ik jullie was want de enige die je in die goelag kan vertrouwen ben jij zelf. Tenzij je liever een gokje waagt natuurlijk…

In plaats van een traditioneel Overtime-mechanisme, verliezen alle vier de Operators als noch het team noch de Jailer na een korte periode is uitgeschakeld, zodat het een race tegen de klok en een test van lef voor alle spelers wordt.

AI-soldaten

De Goelag is slechts één van de drie plaatsen waar spelers tegen AI-strijders kunnen vechten, omdat ze beperkt zijn tot het bewaken van specifieke locaties.

De andere twee locaties zijn Strongholds en Black Sites, die duidelijk worden aangegeven op je in-game Tac-Map, zodat je kunt kiezen voor gevechten met AI-strijders.

Tijdens elke wedstrijd worden verschillende Strongholds op de kaart geactiveerd. Squads kunnen deze gebieden bezoeken om tegen AI-strijders te vechten. Het eerste team dat een Stronghold voltooit, moet een bom ontmantelen en verdient een sleutel voor een Black Site en zijn Custom Loadout. Opeenvolgende teams moeten een bepaald aantal verdedigers (AI of spelers) uitschakelen en verdienen hun Custom Loadout, maar geen Black Site-sleutel.

Black Sites zijn een gevaarlijkere vorm van Strongholds, maar ze bieden een permanente Weapon Blueprint beloning en nog waardevollere in-match items voor degenen die ze uitschakelen.

Waterpret

Een andere nieuwe functie: met een boot of al zwemmend kunnen Operators waterwegen, rivieren en de open zee bevaren als onderdeel van hun algemene overwinningsstrategie. Denk eraan: alleen Sidearms, melee wapens en Throwing Knives kunnen worden gebruikt terwijl je onder water bent. Probeer ook Dodelijke en Tactische uitrusting op of onder water te gebruiken voor een grote verscheidenheid aan potentieel vernietigende effecten. Eerlijk: ik hou niet van die watertoestanden. Vind ik altijd vervelend, ook in Fortnite trouwens. Wanneer het eindgevecht zich in het water afspeelt ben ik not happy. Ik ben nochtans een waterrat maar niet in videogames.

Vergeet niet te tanken

Twee nieuwe voertuigen bepalen het vernieuwde voertuigenprogramma voor Warzone 2.0: een krachtpatser in de lucht, de Heavy Chopper, die zonder piloot in de lucht kan zweven, en de GMC HUMMER EV Pickup, een veelzijdige manier om met het hele team in deze volledig elektrische supertruck snel grote afstanden af te leggen.

– ATV: wendbare driezitter met weinig bescherming

– UTV: All-terrain lichtgewicht vierzitter

– Hatchback: Civiel voertuig met vier deuren zonder noemenswaardige bescherming

– SUV (standaard): All-terrain civiele 4×4 met een boxy frame

– GMC Hummer EV: volledig elektrische supertruck voor off-roadgebruik

– Vrachtwagen: Groot industrieel voertuig met een flatbed

– Lichte helikopter: Tweemotorige lichte helikopter voor snelle verplaatsing en gevechtsondersteuning.

– Zware helikopter: Zwaar gepantserde zoek- en reddingshelikopter.

– RHIB: manoeuvreerbare tactische boot ontworpen voor de speciale troepen.

– Gepantserde Patrouilleboot: Versterkt watervoertuig met gemonteerde .50 Cal machinegeweren.

Bovendien zijn er geen onbeperkte brandstofbronnen meer – alle voertuigen (ook de EV) verbruiken na verloop van tijd brandstof, en als die op is, is dat voertuig niet meer bruikbaar. Voertuigen kunnen worden bijgevuld met benzinekannen die je overal op de kaart kunt vinden of bij tankstations.

Tankstations kunnen ook schade aan de carrosserie en banden repareren, waardoor het voertuig weer gezond wordt. Operators kunnen echter ook overal in de wereld lekke banden repareren door interactie met individuele banden.

Warzone 2.0 is van de grond af opgebouwd met als doel ons de ultieme Battle Royale-ervaring te serveren. Al Mazrah biedt gloednieuwe gameplay-innovaties, nieuwe spelermechanica en het totaal nieuwe speltype DMZ. Maar als puntje bij paaltje komt zijn het uiteindelijk wij, de spelers, die het verhaal schrijven. Veel succes en misschien komen we mekaar online wel tegen…

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.