Twee jaar na zijn lancering ging het fantastische Ghost of Tsushima meer dan 9,73 miljoen keer verkocht. Dat meldt ontwikkelaar Sucker Punch via Twitter.
De ontwikkelaar van onder meer Infamous mag best fier zijn op deze cijfers. Want het was een serieuze gok om een game op de markt te brengen met samoerai in de hoofdrol. Toch slaagden ze erin om op een mooie, authentieke manier the way of the samurai weer te geven in Ghost of Tsushima.
Dat werd dus duidelijk beloond, want sinds de PS4-release op 17 juli 2020 ging Ghost of Tsushima maar liefst 9,73 miljoen keer over de toonbank. Hierbij zitten ook de aantallen van de PlayStation 5- en Director’s Cut-versie. Daar zal de wereldwijde lockdown zeker bij geholpen hebben, maar dat doet dus niks af aan de kwaliteit van de game.
In dezelfde tweet geeft Sucker Punch ook nog enkele andere leuke statistieken mee:
- Er werden 78 miljoen in-game foto’s gemaakt met de geweldige Photo Mode
- Er werden 75,18 miljoen vosjes digitaal geaaid
- Er werden 91,4 miljoen missies gespeeld in de Legends Mode
- Er vonden 998,5 miljoen standoffs en 540,8 miljoen duelen plaats
- Er werden 94,76 miljoen bezoekjes aan de Onsen warme baden gebracht
- In totaal brachten spelers 9437,4 jaar door op de rug van paarden
Ik was in mijn tweede bezoek nog steeds ondersteboven van de game en gaf in mijn review Ghost of Tsushima Director’s Cut de game een perfecte 10: “Ontwikkelaar Sucker Punch is erin geslaagd om een fantastische extra ervaring toe te voegen aan een al sublieme game. Deze versie zal je opnieuw uren zoet houden en dat is meteen ook het ideale excuus om dit meesterwerk te (her)ontdekken.”