“2022 wordt een belangrijk jaar voor World of Warcraft”

Laat ons hopen voor Activision-Blizzard dat de studio door de overname van Microsoft in rustiger vaarwateren komt. Blizzard, dat ook in vieze papieren zat wil er alvast alles aan doen om 2021 snel achter zich te laten, en van 2022 een succesjaar te maken.

Tijdens een aandeelhoudersvergadering waar de financiële resultaten besproken werden, liet de studioweten dat 2022 een belangrijk jaar gaat worden voor het Warcraft-universum.

Zo kwamen we eerder al te weten dat Warcraft een mobiele versie zal krijgen. Daar lees je alles over in dit artikel. Maar dat is niet alles want ook voor World of Warcraft staat er heel wat te gebeuren vertelt de studio.

Natuurlijk hopen heel veel mensen dat World of Warcraft naar consoles zou komen. Maar of het dat is? Naast het feit dat meer titels van Activision Xbox-exclusief worden, leek het uitbrengen van pc-titels op Xbox ook een logische stap. Hoewel er nog geen officiële aankondiging is dat er Warcraft-titels naar een consoleplatform zullen komen, wordt 2022 volgens Activision Blizzard een “substantieel” jaar voor Warcraft-content.

Aangezien 2021 een teleurstellend jaar was voor veel Blizzard-fans, met onder andere het uitstellen van Overwatch 2 en Diablo IV, wil de studio alsnog het vertrouwen van de fans behouden door met beloftes te komen van belangrijke content voor World of Warcraft.

Zo belooft Blizzard “nieuwe ervaringen” in het World of Warcraft-universum en het daarop gebaseerde kaartspel Hearthstone. De Shadowlands-uitbreiding is nu reeds een poosje beschikbaar dus een nieuwe uitbreiding zou wel eens op de planning kunnen staan voor 2022.

De toekomst zal het uitwijzen.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)