Blizzard werkt aan immense patch voor Diablo II: Resurrected, Ladder Rank Play op komst!

Diablo II: Resurrected zal eind september het levenslicht en werd over het algemeen goed ontvangen. Ook ik was best onder de indruk van de game, maar er waren toch ook nog heel wat werkpunten. Dat beseffen ze gelukkig ook bij Blizzard zelf, waardoor er de voorbije maanden hard gewerkt is om de game naar een hoger niveau te tillen.

De studio heeft ons bevestigd dat ze begin volgend jaar met een heel erg grote patch op de proppen komen voor Diablo II: Resurrected. om een pak heikele punten aan te pakken én een veelgevraagde feature toe te voegen. Deze verbeteringen kwamen volgens Blizzard tot stand door geduldig en uitvoerig te luisteren naar de feedback van de community.

Een overzicht van wat je mag verwachten van Patch 2.4:

Ladder Rank Play

Dé feature waar fans vanaf dag één al om vragen is zonder enige twijfel de toevoeging van het Ladder systeem. Wanneer Patch 2.4 live gaat, zal je eindelijk aan de slag kunnen in het eerste Ladder season. Na het aanmaken van een specifiek Ladder personage, kan je op pad om exclusieve loot te verzamelen. Wat je zoal mag verwachten van deze exclusieve loot maakte Blizzard nog niet bekend.

Er zullen net zoals in het origineel opnieuw vier Ladders geïntroduceerd worden zodanig dat je kan kiezen op welk niveau je ten strijde wil trekken.

  • Standard Ladder
    • De vier acts van de basisgame
  • Standard Expansion Ladder
    • De vier acts van van de basisgame + de uitbreiding Lords of Destruction
  • Hardcore Ladder
    • Speel de vier acts van de basisgame, met slechts één leven
  • Hardcore Expansion Ladder
    • De vier acts van van de basisgame + de uitbreiding Lords of Destruction, met slechts één leven.

Op dit moment kan Blizzard nog niet meegeven hoe lang de seizoenen zullen duren. Ze zeggen te luisteren naar de feedback van de community en hier op een later moment op terug te komen.

Verbeteringen aan de balans

Geloof het of niet, maar de laatste update aan de balans van de verschillende classes dateert van 23 maart 2010 via Patch 1.13c. Hoog tijd dus om ook hier verbeteringen aan door te voeren op basis van de feedback van de spelers.

Blizzard zegt door deze aanpassingen de spelers meer mogelijkheden te geven om hun personage aan hun speelstijl aan te passen. Dit willen ze doen door zowat alles te herbekijken op basis van de beschikbare data. Denk daarbij aan het tweaken van skills, casting delays en meer quality of life aanpassingen.

Een overzicht per klasse:

  • Amazon: Hier ziet Blizzard mogelijkheden om de melee skills van deze erg wendbare klasse te verbeteren. Dit willen ze doen door andere haar power te buffen en skill synergy vereisten vrij te maken. Hierdoor hopen de ontwikkelaars om meer diversiteit te zien bij de verschillende builds. Verder denkt men erover na om ook aanpassingen door te voeren in de Bow en Crossbow tree om zo het gebruik van deze wapens te verbeteren op hogere moeilijkheidsgraden.
  • Assassin: Hier wil Blizzard dat het voor spelers interessanter wordt om met Martial Arts builds te spelen. Ze willen herbekijken hoe Combo Points beter gebruikt en gegenereerd kunnen worden op hogere moeilijkheidsgraden. Verder willen ze ook de verschillende Trap-skills verbeteren.
  • Barbarian: De combat skills worden hier onder de loep genomen om zo de Leap Attack en Grim Ward te verbeteren. Net zoals de Double Throw en Throwing Mastery skills bij de Throwing-build.
  • Druid: Volgens Blizzard kan de performantie van de File-skills een stuk beter. Daarom herbekijken ze de Casting Delays en de Physical Damage van deze skills. Verder wordt er gekeken naar andere Elemental- en Werebear-skills zoals de Arctic Blast. Tot sl
  • Necromancer: Heel veel zal er niet gewijzigd worden aan deze class. Er wordt wel gekeken om bepaalde Summons in een beter daglicht te zetten. Verder wordt gekeken om Skeletal-builds te promoten, Bone Skills te verbeteren en Golems populairder te maken.
  • Paladin: Ook hier zullen de Combat skills wat meer liefde krijgen door minder gebruikte skills interessanter te maken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Fist of the Heavens. Verder zullen de ontwikkelaars de Offensive Aura Skills interessanter maken. Dit willen ze doen door verbeteringen aan te brengen aan Thorns en de AoE Damage Auras om ze zo beter te maken in close range combat.
  • Sorceress: Hier wil men de Armor Cold Skills verbeteren. Denk aan Frozen, Shiver en Chilling Armor. Tot slot zullen ook de Lighting Skills en Fire Skills geoptimaliseerd worden en worden er verbeteringen aangebracht aan de controls om de Inferno Skill vlotter bruikbaar te maken.

Nieuwe Rune Words, Horadric Cube recepten en Mercenary aanpassingen

De zoektocht naar de ultieme wapens en armorsets moet een stuk interessanter worden. Blizzard belooft namelijk om een heleboel Set Items van een update te voorzien zodanig dat minder gebruikte items interessanter worden om naar op zoek te gaan. Dit willen ze doen door meer bonussen te geven aan deze items, zodanig dat we wél getriggerd worden om voor Partial of Full Set Items te gaan. Uiteraard wordt hier rekening gehouden met de vele aanpassingen aan de skills die hierboven beschreven staan.

Verder zal Blizzard nieuwe Horadric Cube recepten en Rune Words toevoegen. Wat we hiervan mogen verwachten, wordt op een later moment bekend gemaakt. Tot slot worden de skills en stats van de mercenaries aangepast. Data toont aan dat er vooral met de Desert Mercenary gespeeld wordt, waardoor er aanpassingen gedaan worden aan de andere drie mercenaries om ze zo populairder te maken.

Speciale livestream op 16 december 20u00

Blizzard dat deze wijzigingen én nog veel meer interessante zaken verduidelijken in een speciale livestream. Community Content Creator, MrLlamaSC zal deze stream hosten, samen met Blizzards Studio Design Director Robert Gallerani.

Deze livestream zal op 16 december om 20u00 te volgens zijn via Twitch.tv/mrllamasc.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.

%d bloggers liken dit: