Fans zijn niet te spreken over Battlefield 2042’s vernieuwde scoreboard

Ik ben niet echt een statistiekrakker maar bij het spelen van een game weet ik wel graag hoe mijn in-game performance er uitziet. Hoe lang deed ik er over om de game uit te spelen, hoe is mijn K/D, mijn XP enzovoort. Dat lijkt te ontbreken in Battlefield 2042.

Zoals de meesten weten kan iedereen die de game voorbesteld heeft sowieso reeds aan de slag met Battlefield 2042. Wie dat niet deed die krijgt de kans om het spel 10 uur te spelen voor hij beslist of het iets voor hem is.

Momenteel is de Battlefield-community in rep en roer omdat er enkele features ontbreken in die early access, en eentje daarvan, naast het ontbreken van voice chat, is een traditioneel scorebord.

Of zoals de spelers het zelf verwoorden: “No matter how great the game is, it’s meaningless without a scoreboard or even something as simple as a KD Counter in the game. What’s the point in playing? How are you supposed to tell if you’re doing good in the game compared to others.

Zo blijkt dat de scoreborden in Battlefield 2042 volledig zijn vernieuwd, en vervangen door iets waar de spelers niet over te spreken zijn. Het nieuwe scorebord in 2042 toont alleen de scores van geallieerde teams zonder de mogelijkheid om de score per speler individueel bij te houden en zonder het aantal kills weer te geven.

En daar zou ik toch ook niet blij mee zijn. Voor mij is dat belangrijk zodat ik weet of ik persoonlijk vorderingen maak, waar ik moet op letten en andere dingen om zelf beter te worden. Iets wat Vanguard, als je het mij vraagt, net als Cold War en Modern Warfare, toch perfect wel doet.

EA/DICE heeft nog niet gereageerd op dit feit.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)

%d bloggers liken dit: