Regisseur van Assassin’s Creed: Valhalla aan het roer van Dead Space Remake

Dead Space

Toen EA twee weken geleden eindelijk het bestaan bevestigde van de Dead Space-remake, rezen er heel wat vragen over het nut van deze game. Daarnaast zijn fans ongerust hoe EA Motive deze remake gaan aanpakken omdat het originele ontwikkelteam van Viceral Games door EA werd ontbonden na hun overname.

In onze nieuwste podcastaflevering gaan we dieper in over al deze vragen en ongerustheden. Maar ondertussen is bekend geraakt wie er ondertussen allemaal meewerkt aan deze game.

En dat zijn niet de minsten zo blijkt uit een artikel dat VGC online plaatste. Hieruit blijkt dat EA kosten noch moeite lijkt te sparen om een dreamteam samen te stellen. Zo is de game director niemand minder dan Eric Baptizat. Hij verliet begin dit jaar, na 16 jaar trouwe dienst, Ubisoft om aan de remake van Dead Space te werken. Zijn grootste project hiervoor was Assassin’s Creed: Valhalla, waarvan hij ook de game director was.

Maar er is nog meer talent binnengehaald, zoals je zelf kan zien aan onderstaande lijst.

  • Roman Campos-Oriola, creative director (For Honor)
  • Eric Baptizat, game director (Assassin’s Creed Valhalla)
  • Mike Yazijian, art director (Arkham Origins, Dead Space 2)
  • Philippe Ducharme, senior producer (Assassin’s Creed: Unity)
  • Gary Stewart, lead level designer (Mass Effect series)
  • Jessica Maher, UX designer (Assassin’s Creed: Valhalla)
  • Daphney Alarie, senior technical designer (Assassin’s Creed Valhalla)
  • Shadi Mallak, senior technical designer (Assassin’s Creed: Black Flag)
  • Alexis Dumas, senior 3D environment artist (Mass Effect Andromeda)
  • Maximilien Faubert, senior VFX artist (Shadow of the Tomb Raider)
  • Alma Talbot, development manager (Star Wars Squadrons)
  • Pierre-Vincent Bélisle, gameplay tech lead (Mass Effect Andromeda)
  • Stephen Yu, senior gameplay animator (Batman Arkham Knight, Sleeping Dogs)
  • Jo Berry, writer (Mass Effect Andromeda)
  • Xavier Perreault, senior environment artist (Star Wars Battlefront II)
  • Mathieu Tétrault, senior lighting artist (Star Wars Squadrons)
  • Robin Bonhoure, senior technical artist

Dead Space zal naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar rond Halloween beschikbaar komen voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en PC.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.