CEO Activision Blizzard, Bobby Kotick, verrast met open brief: “Uw welzijn blijft mijn prioriteit”

Het gaat niet al te best bij Activision Blizzard de laatste tijd. Het bedrijf krijgt te maken met zware beschuldigingen, heeft een rechtzaak aan zijn broek en dit alles doet hun imago geen goed. Bobby Kotick, CEO van Activision Blizzard, reageerde met een open brief.

Hij startte zijn boodschap bezorgd en hoopgevend:

“Dit was een moeilijke en verontrustende week.

Ik wil al diegenen erkennen en bedanken die zich in het verleden en de afgelopen dagen hebben gemeld. Ik waardeer je moed zo. Elke stem is belangrijk – en we zullen nu en in de toekomst beter kunnen luisteren.”

Kotick wil langdurige verandering met de volgende 5 maatregelen:

1. Hij wil zijn werknemers ondersteunen: Elke claim zal onderzocht worden en dat wil hij garanderen door meer personeel te voorzien.
  2. Luistersessies: Advies en ideeën zullen via een derde partij gemodereerd worden zodat de werknemers in een veilige omgeving kunnen ventileren.
  3. Personeelswijzigingen: Alle leiders en managers zullen ontslagen worden als blijkt dat ze schuldig zijn aan claims.
  4. Aanwervingspraktijken: Eerder dit jaar zou hij alle personeelsmanagers een mail gestuurd hebben om divers genoeg te zijn bij het aanwerven van openstaande functies. Hij wil opvolgen of de personeelsmanagers zich effectief aan deze richtlijnen houden.
  5. In-game changes: Hij richt zich hier op de feedback van werknemers en community dat er ‘ongepaste content’ is, deze wil hij verwijderen.

Met het slechte nieuws van de voorbije maanden lijkt dit een stap in de goede richting te zijn. In april 2021 ondertekende Kotick ook een contract met 50% minder salaris, het blijft alsnog een moeilijke zaak bij Activision Blizzard.

Gepubliceerd door Freijawow

Mijn nonkel kwam al met games en consoles af toen ik nog niet eens kon stappen. Verjaardagscadeaus kiezen was nooit echt moeilijk, er was altijd wel een nieuwe game of gadget die ik nog wou hebben. Doorheen de jaren heb ik veel gegamed, van Age of Empires tot Zelda. FIFA, GTA of Tekken zal ik zeker op de PS spelen, maar je zal me voornamelijk achter mijn PC terugvinden.