Elden Ring wordt gemakkelijker dan de Dark Souls-games zeggen ontwikkelaars

Voor de echte fans kunnen de Souls-games niet moeilijk genoeg zijn. En voor heel wat gamers is die moeilijkheidsgraad net een reden om de games niet aan te schaffen. Misschien wordt Elden Ring dus de gulden middenweg voor iedereen…

Als we de ontwikkelaars mogen geloven, dan zal Elden Ring gemakkelijker worden om te spelen dan de Dark Souls-games. Maar verwacht nu ook weer niet dat het een zondagse wandeling gaat worden voegen ze daar meteen aan toe.

Elden Ring zal een moeilijk spel worden, daar twijfelt niemand aan. Maar de game director wil spelers die nieuw zijn in het genre niet demotiveren met deze handige features. We zijn zelf akkoord dat titels als Demon’s Souls, Dark Souls, Bloodborne en Sekiro: Shadows Die Twice fantastische games zijn maar dat heel wat spelers de kans niet krijgen om die universums te ontdekken vanwege die moeilijkheidsgraad.

Zelf geraakt ik in Dark Souls III tot aan die Dancer of the Boreal Valley-baas en toen was het game over voor mij, ik geraakte geen stap meer verder, geraakte gedemotiveerd en gaf op… En trust me, ik heb het tientallen keren geprobeerd, alleen en met ghosts van andere spelers.

“Vertellen we spelers die vastzitten in een belachelijk zwaar eindbaasgevecht echt dat ze niet meer mogen verkennen van deze gloednieuwe open-wereldgame? En dit in een van de meest verwachte releases van 2022? Daar ben ik niet zo zeker van,” verklaarde game director Ewan in zijn oproep om moeilijkheidsgraden te implementeren in Elden Ring.

Uit een Famitsu-interview met mister Souls himself, namelijk, Hidetaka Miyazaki, leren we dat Elden Ring-spelers gevallen vijanden kunnen oproepen om hen te helpen in moeilijke situaties. Hun klassen zullen verschillende voordelen bieden in gevechten, zoals boogschutters die ranged damage uitdelen of schilddragers die een barrière vormen tussen jou en de tegenstander. Het lijkt erop dat FromSoftware hiermee het aanpassingsvermogen van spelers aanmoedigt, en zelfs de open wereld kun je verkennen zodra deze beschikbaar is.

Maar daar stopt het niet zegt grote man Miyazaki. Hij voegt er aan toe dat de vrijheid van een open wereld-structuur spelers in staat zal stellen om de uitdagingen in hun eigen tempo aan te gaan en te voorkomen dat mensen vast komen te zitten op cruciale punten in het verhaal.

Sommige eindbazen kunnen zelfs helemaal worden overgeslagen. Bovendien zullen spelers, net als bij eerdere titels van FromSoftware, overal ter wereld berichten kunnen achterlaten om anderen hints te geven of aan te moedigen. En, mensen moeten aandacht besteden aan de nieuwe stealth-elementen, die hen een voorsprong op de vijand zullen geven en in één klap een grote hoeveelheid schade kunnen aanrichten.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)