Vanaf nu enkel nog turn-based gevechten in Yakuza-games

De Yakuza-games stonden jarenlang bekend voor hun over-the-top verhalen en geweldige actie. Daar kwam met Yakuza: Like A Dragon verandering in, want in deze game werden de real-time gevechten ingeruild voor een turn-based variant.

Hierbij moet je beurtelings je tegenstanders aanvallen en daarna hun aanvallen zien te verdedigen. Deze opzet was blijkbaar zo’n groot succes dat ontwikkelaar Ryu ga Gotoku Studio beslist heeft om vanaf nu alle Yakuza-games uit te rusten met dit turn-based gevechtssysteem.

Dat vertelde bedenker van de reeks Toshihiro Nagoshi aan IGN.com. Hierin vertelt hij dat Yakuza doorheen de jaren is getransformeerd naar een turn-based RPG en dat het team zich hier best goed bij voelt. Zeker als je de positieve reacties op Yakuza: Like A Dragon bekijkt.

De eerstvolgende game in de Yakuza-reeks wordt Lost Judgment, het vervolg op het best te smaken Judgment.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.