Final Fantasy VII Remake Intergrade zal nog geen volledig gebruik maken van alle PS5-mogelijkheden

Tijdens de State of Play-uitzending van Sony vorige week was de grootste aankondiging Final Fantasy VII Remake Intergrade. Een opgepoetste versie van de fabuleuze remake, inclusief een gloednieuwe episode.

In een interview met Japans videogamemagazine Famitsu onthulde directeur Nomura waarom deze Intergrade-versie nog niet alle features van de PlayStation 5 optimaal zal benutten.

Hoewel we in Intergrade zeker zullen kunnen genieten van verbeterde graphics en resoluties, zal de remake nog geen gebruik maken van 3D Audio of Haptics. Nomura vertelde echter dat deze wel aanwezig zullen zijn in de sequel, die van de grond af gebouwd zal worden voor de PlayStation 5.

“In regards to the graphics, the lighting and textures have been adjusted, but we’ve also added fog elements to the environment, giving you an even more immersive experience as you enter the world. We also have a mode that allows for 4K and runs on 60fps, ” aldus Nomura.

Nomura voegde er nog aan toe dat hij al wat ideeën had voor haptics in de franchise, maar we zullen dus moeten wachten tot de volgende game voor we deze ideeën geïmplementeerd zullen zien.

Gepubliceerd door Yakkoi

Yakkoi, die in de niet virtuele wereld als Yannick door het leven gaat, heeft een passie voor videogames sinds hij voor het eerst als peuter een Game Boy in de handen nam. Hoewel hij een jack of all trades is op vlak van ontwikkelaars en spelgenres, komen voornamelijk PlayStation-spelreeksen en volwaardige RPG's bovenaan de lijst meest gespeelde games. Al jaren volgt hij de industrie nauwlettend en pent hij met veel emotie zijn uitgedrukte mening neer over alles wat met games te maken heeft.