Ninja Theory streeft het opperste realisme na in Project Mara

Bijna exact een jaar geleden kondigde Ninja Theory, de ontwikkelstudio van het fantastische Hellblade: Senua’s Sacrifice en Heavenly Sword, een nieuw project aan onder de noemer Project Mara.

Met deze game, of beleving zoals Ninja Theory het noemt, wil men de horror van de mentale gezondheid weergeven. Belangrijk is om onze een zo realistisch mogelijke ervaring te bezorgen, waardoor het ook van belang is dat de omgeving zo levensecht weer te geven. In een video van om en bij de vier minuten geeft chief creative director en mede-oprichter van de studio Tameem Antoniades tekst en uitleg over hoe ze dit waanzinnig hoog niveau van realisme willen bekomen.

Project Mara zal zich afspelen in een enkel appartement dat hyperrealistisch zal opgebouwd worden. Hiervoor hebben de ontwikkelaars diverse scans genomen van alle soorten materialen en muren die in het echte appartement aanwezig zijn. Er is zelfs gekozen om stof en dergelijke mee te scannen om zo een meer ‘afgeleefde’ realiteit weer te geven. In de video zien we onder andere hoe realistisch het tapijt en gordijnen zijn nagebouwd.

Wanneer we Project Mara mogen verwachten, is nog niet bekend. Snel zal dat waarschijnlijk niet zijn, want Ninja Theory is nu druk bezig met de ontwikkeling van Senua’s Saga: Hellblade 2 voor Xbox Series X|S en PC.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.