Space Punks krijgt nieuwe content met The SpOiled One-update

De free-to-play, sciencefiction looter-shooter Space Punks van de Poolse studio Flying Wild Hog is vanaf vandaag een planeet rijker met de release van zijn zesde content-update genaamd The SpOiled One. De update introduceert ook nieuwe gamemodi, een automatische respawn-functie en hele reeks bugfixes.

Spelers maken met deze nieuwste update kennis met het stoffige en olieachtige Spor, een planeet waar flink veel nieuwe gevaren en uitdagingen te vinden zijn. Vecht tegen een digitale infectie tijdens drie spannende Get-A Job-missies en twee uitdagende tijdelijke missies, rijd op de Toxicart in “Toxic Byproducts”, vul een gedoemde jerrycan in “Need SpOil ASAP” of word achtervolgd door een orbitale laser van onheil in “Moving Target”!

Bovendien introduceert de update een automatische respawn-functie voor alle modi, behalve “The Crack”. Nadat spelers al hun hitpoints hebben verloren, gaan ze naar de Spectator-modus en respawnen ze automatisch nadat de timer op nul staat – tenzij ze nieuw leven worden ingeblazen door iemand uit hun party. Houd er rekening mee dat elke automatische respawn de timer verhoogt. Uiteraard mislukt de missie als alle spelers op een bepaald moment tegelijk hun hitpoints hebben verloren.

Naast deze nieuwe toevoegingen is de HUD flink onder handen genomen, kunnen sterkere vijandelijke modifiers die alleen aanwezig waren in “The Crack” nu willekeurig vijanden op Stopan en Bannik op hogere machtsniveaus beïnvloeden, en heeft de game een aantal balancefixes doorgevoerd op het gebied van crafting.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)