De nieuwe grafische engine van GTA 6 is “zijn tijd ver vooruit”, zegt een insider

GTA Vice City

We kregen nog maar net een voorproefje te zien van de fenomenale mogelijkheden van de Unreal Engine 5, maar als we deze insider mogen geloven, dan is de nieuwe grafische engine van GTA 6 zijn tijd ver vooruit.

Grafische engines zijn in staat de meest wonderbaarlijke beelden en animaties op onze schermen te toveren. Als ik de games vergelijk die ik 30 jaar geleden speelde, en de titels van de huidige generatie, dan vallen mijn ogen uit hun kop.

Ik had vroeger trouwens nooit durven denken dat we dezer dagen haast realistische graphics op onze schermen zouden krijgen. Vergelijk de eerste FIFA uit 94 (FIFA International Soccer voor de kenners) maar eens met FIFA 22 om een eenvoudige vergelijking te maken. Of, beter nog, de eerste GTA (1997!) met GTA V om on topic te blijven.

Maar wat we binnenkort (dat hopen we toch) te spelen gaan krijgen in GTA 6 dat gaat er nog vele malen straffer uitzien beweert een bekende Rockstar insider, genaamd Chris Klippel.

Hij zegt dat Rockstar ‘RAGE9’ gebruikt, een verbeterde versie van Rockstars eigen engine.

Ik was in staat om zeer positieve feedback te krijgen, we moeten echt niet teleurgesteld zijn op dit punt,” beweerde Klippel. “We hebben het hier over een engine die zijn tijd ver vooruit is.

Klippel geeft wel toe dat hij zelf de engine niet aan het werk gezien heeft, maar volgens zijn bronnen is het een indrukwekkend iets.

Blijkbaar is het doel om de Unreal Engine te overtreffen,” voegde hij eraan toe. “Ze zijn er toe in staat, we zullen zien of ze het kunnen.

Waarheid of een zoveelste easy gerucht? De toekomst zal het uitwijzen natuurlijk.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)

2 gedachten over “De nieuwe grafische engine van GTA 6 is “zijn tijd ver vooruit”, zegt een insider

  1. Natuurlijk is de nieuwe GTA VI zijn tijd ver vooruit, want wat wij spelen, zijn meestal lastgen-games met de nodige opsmuk.
    Een nextgen-spel, speciaal voor de current-gen-consoles ontworpen, kan dubbel zo groot zijn, met een dtaw distance het dubbele van wat je tot nu toe gewend bent, met veel meer variatie in textures (door het extra geheugen) wat de indruk zal geven dat je naar een echte omgeving zit te kijken.

    Ik ben behoorlijk onder de indruk van GTA V na de ‘nextgen-update.’
    Het is werkelijk tot in de puntjes geoptimaliseerd en gestroomlijnd.
    Prachtig!
    Om in eerste persoon door de regen te wandelen. Het lijkt wel echt, met in de plassen ook vuilnis, en bladeren.
    De weerseffecten zijn echt subliem.

    En dat voor een last last-gen-spel, met oude assets.

    Overigens zal Rockstar de Unreal Engine 5 overtreffen, dat zie ik nu al.
    Rockstar heeft geen raytracing-reflecties nodig om alles op physics-gebaseerde wijze te laten reflecteren.
    Het zijn digitale kunstenaars, en ze laten dat ook heel graag zien.

  2. Natuurlijk is de nieuwe GTA VI zijn tijd ver vooruit, want wat wij spelen, zijn meestal lastgen-games met de nodige opsmuk.
    Een nextgen-spel, speciaal voor de current-gen-consoles ontworpen, kan dubbel zo groot zijn, met een dtaw distance het dubbele van wat je tot nu toe gewend bent, met veel meer variatie in textures (door het extra geheugen) wat de indruk zal geven dat je naar een echte omgeving zit te kijken.

    Ik ben behoorlijk onder de indruk van GTA V na de ‘nextgen-update.’
    Het is werkelijk tot in de puntjes geoptimaliseerd en gestroomlijnd.
    Prachtig!
    Om in eerste persoon door de regen te wandelen. Het lijkt wel echt, met in de plassen ook vuilnis, en bladeren.
    De weerseffecten zijn echt subliem.

    En dat voor een last last-gen-spel, met oude assets.

Reacties zijn gesloten.