Het ontwikkeling van videogames is en blijft geen makkelijke opdracht. Heel wat ideeen belanden in de vuilnisbak. Maar ook games waar jaren aan gewerkt werd, worden soms zonder pardon geannuleerd.
Een bekend voorbeeld hiervan is Scalebound. De ontwikkeling van deze third-person RPG van PlatinumGames werd in 2013 opgestart en de game zou in 2017 het levenslicht moeten zien als exclusieve game voor pc en Xbox-consoles.
Helaas werd beslist om begin 2017 de game te annuleren, waardoor heel wat fans teleurgesteld waren. Een reden werd nooit gegeven, maar uit een interview met IGN blijkt dat de ontwikkelaars maar al te graag de draak draad terug willen opnemen.
Atsushi Inaba, CEO van PlatinumGames, en de hoofdontwikkelaar van Scalebound, Hideki Kamiya, geven aan dat ze met veel plezier met Microsoft aan tafel gaan zitten om de ontwikkeling van Scalebound opnieuw te bespreken.
Het is afwachten of Phil Spencer oren heeft naar deze uitnodiging. Of kiest hij ervoor om de ontwikkelaar van onder andere Bayonetta en NieR: Automata meteen op te kopen?