Bedenker Ed Boon gunt ons een inkijk bij de ontwikkeling van eerste Mortal Kombat

Volgend jaar wordt het iconische Mortal Kombat 30 jaar. Het klinkt nog steeds onwaarschijnlijk dat in 1992 deze bloederige en over-the-top fightinggame het levenslicht zag en tot op de dag van vandaag razend populair is.

In een twitterthread van 9 posts, deelt bedenken Ed Boon enkele interessante weetjes over het ontwikkelproces van deze game. Het spreekt voor zich dat dit met de beperkte grafische capaciteiten van de toenmalige consoles niet evident was. Zo werden heel wat animaties en frame hergebruikt om geheugen te besparen

Maar het coolste wat Boon deelde, is ongetwijfeld een twee minuten durende video waarin we als een vlieg op de muur mee kunnen kijken tijdens de opname van de animaties van Scorpion. Hierin valt op dat er heel wat werd gefreewheeld en dat de iconische slagzin “Get over here”, spontaan werd geboren.

Boon kan nog niks vertellen over welke festiviteiten we volgend jaar mogen verwachten rond deze dertigste verjaardag van Mortal Kombat.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s