NHL 22 schuift op 15 oktober de wijde wereld in

NHL 22

Fans van het betere schaatswerk is er goed nieuws. Eind dit jaar brengt EA Sports de nieuwste versie van NHL uit en die beloofd enkele nieuwigheden te bevatten.

Op de cover vinden we alvast weinig vernieuwing. Want daar vinden we opnieuw Toronto Maple Leafs superstar center Auston Matthews terug.

Voor het eerst in de geschiedenis zal EA Sports de Frostbite-engine gebruiken in een NHL-game. Hierdoor zouden de graphics en gameplay van NHL 22 er serieus op vooruit moeten gaan. EA zegt dat de spelers er een pak gedetailleerder uit zullen zien en dat de gameplay door nieuwe stick-interacties veel realistischer moet aanvoelen.

“Dankzij de ontwikkeling van NHL 22 met de Frostbite-engine kunnen we de serie daadwerkelijk naar de volgende generatie tillen”, aldus Clement Kwong, Producer van EA Vancouver. “De grafische upgrade is op zich al indrukwekkend, maar de Frostbite-engine geeft ons ook de mogelijkheid om alles nog realistischer te maken, iets wat je pas echt ziet zodra je gaat spelen.”

Een ander verbeterpunt ten opzichte van vorige versies is dat de supersterren van het ijs in NHL 22 uniek moeten aanvoelen en veel dichter zouden gaan aanleunen bij hun echte tegenhangers dankzij de introductie van Superstar X-Factors. Dit is een nieuw systeem dat unieke vaardigheden gebruikt voor de beste spelers in het spel, met eigenschappen die zijn geïnspireerd door hun individuele vaardigheden in de echte wereld.

Superstar X-Factors bevat twee belangrijke elementen waarmee je de elite van hockey kunt verbeteren en uit het peloton kunt ontsnappen: Zone Abilities en Superstar Abilities. Zone Abilities geven de beste spelers spelbepalende verbeteringen, terwijl Superstar Abilities vaardigheden van het hoogste echelon vertegenwoordigen die zijn gereserveerd voor atleten die op hoog niveau spelen.

NHL 22 wordt op 15 oktober 2021 uitgebracht voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X|S. 

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.