Among Us-ontwikkelaar niet blij met nieuwe Fortnite-modus

Fortnite blijft de harten van menig gamer veroveren. Door geregeld nieuwe content toe te voegen en te blijven innoveren blijven miljoenen gamers het spel onder handen nemen. Ook de nieuwste Imposters-modus is zo’n manier om de game fris te houden. Velen zien echter gelijkenissen met Among Us; iets waar de ontwikkelaar zelf ook niet mee kan lachen.

Het concept van de Imposters-modus is quasi identiek met dat van Among Us. Enkele agents proberen een fabriek up and running te houden, terwijl een onderkruiper de boel in het honderd doet lopen. Ook het houden van Emergency Meetings om vervolgens een persoon buiten te stemmen is zo goed als identiek.

Nu blijkt echter ook dat bepaalde maps serieuze gelijkenissen hebben met Among Us. Meer specifiek gaat het over de Loop Control-zone in Fortnite. Die zou namelijk gelijkenissen vertonen met de The Skled Map in Among Us. Op het eerste zicht zou je zeggen van niet, al komt de aap snel uit de mouw wanneer je met kleurtjes de verbindingen aanbrengt. Voor het eerst sprak een ontwikkelaar van Among Us zich uit over de kwestie:

I haven’t been tweeting much recently because I’ve been working so hard on upcoming content for Among Us. So it feels weird to be compelled to tweet again because of stuff like this.

Gary Porter

Hoewel Porter er nog niet was toen er aan de map werd gewerkt, voelt hij zich gekrenkt door het ‘plagiaat’ en verdedigt hij het werk van zijn voorgangers in InnerSloth. Zien jullie de gelijkenissen?

Gepubliceerd door Ardtieboy

Een paarse Game Boy Color en Pokémon Red deden de vonk zo'n 16 jaar geleden overslaan. Sindsdien vertoeft Ard menig avond voor zijn consoles om er helemaal op los te gaan, liefst zonder al te veel nadenken. Games die hem geregeld doen gniffelen staan bij Ard op de bovenste plank. Het is dan ook niet vreemd dat titels zoals Borderlands, Destiny, Animal Crossing en Hearthstone op zijn shortlist staan. Verder hackt en programmeert hij zich door het leven met Nalu 🐶 aan zijn zijde.