Dynamische weersomstandigheden en stealth helpen je overleven in Elden Ring

Elden Ring was de populairste game van de voorbije E3, dat bewezen de statistieken. Heel wat fans van de Souls-reeks kijken dan ook reikhalzend uit naar 21 januari 2022 want dan zou deze titel in de rekken moeten liggen. Maar hoe zit het met de gameplay?

Daar vertelt Bandai Namco ons vandaag wat meer over. De uitgever heeft namelijk een aantal nieuwe gameplay details gelost en de bijhorende website van een flinke update voorzien.

In Elden Ring rijden we, gezeten op de rug van onze trotse viervoeter door berg en dal, aanschouwen we uitgestrekte velden, galopperen we over glooiende heuvels en springen we naar de top van rotsachtige gebergten. Dit alles in een bruisende spelwereld waar het gevaar achter iedere boom, struik of muur (kortom overal eigenlijk) kan schuilen. En dan zwijgen we nog over de vele duistere dungeons…

Zoals we in de trailer ook konden zien, bevat de game flink wat mythische wezens die door de velden dwalen, al dan niet vergezeld door de nodige abominaties die her en der op de loer liggen, door zompige moerassen sluipen. En alsof dit alles nog niet genoeg is worden we op de hielen gezeten door deserteurs, huurlingen, premiejagers en andere soldaten en krijgers. En pas ook maar op voor andere entiteiten die we nog niet gezien hebben.

Verder kunnen we tientallen vaardigheden uitproberen en er een vinden die het beste bij onze speelstijl past. Geen fan van brute actie? Toppie! We kunnen ons namelijk ook bekwamen in stealth om te sluipen en onzichtbaar (of hopelijk zo goed als) door de omgeving te navigeren. Bovendien kunnen we, in combinatie met de omgeving, de weersomstandigheden en het tijdstip van de dag gebruiken om voordeel te behalen.

Het spel is ook gebaseerd op de techniek van dodgen/rollen en pareren. Spelers moeten de kunst van het vechten leren waarbij ze de intenties van hun vijand moeten lezen. Zo kan een goed getimede ontwijking of parry het verschil betekenen tussen leven en dood.

Maar dat weten trouwe Souls-spelers als geen ander natuurlijk…

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)