Zit Far Cry 6 in slechte papieren?

De Far Cry- en Assassin’s Creed-saga behoren tot mijn favoriete Ubisoft-reeksen. Met Assassin’s Creed is er niets aan de hand, maar ik begin mij wel wat zorgen te maken om de toestand van Far Cry 6.

Far Cry 5 New Dawn, dat zich zo’n 17 jaar afspeelde na de verhaallijn uit Far Cry 5, was voor mij eerder Far Cry 5 2.0 dan een nieuwe volwaardige game. Toen Far Cry 6 aangekondigd werd was ik dan ook heel enthousiast. We konden rekenen op een nieuwe setting, nieuwe gameplay-elementen, verhaallijn en de aanwezigheid van niemand minder dan Giancarlo Esposito die de hoofdrol op zich zou nemen.

Giancarlo wie? Ik was al fan van de man sinds zijn rol als slechterik in de reeks Revolution maar velen onder jullie kennen hem waarschijnlijk als Moff Gideon uit The Mandalorian.

Maar na de officiële aankondiging en het uitstel in november vorig jaar bleef het angstwekkend stil rond deze nieuwe telg in de reeks. We hebben al maanden niets meer gehoord en we wachten nog steeds op een nieuwe releasedatum. De fans mogen zich dus terecht wat zorgen maken, zeker na het recente nieuws van deze ochtend…

Marc McGinley, een senior game designer die al enkele jaren bij Ubisoft Montreal werkt, kondigde op Twitter aan dat het vandaag zijn laatste dag in de studio zou zijn. Hij voegt er ook aan toe dat hij de mensen met wie hij aan Far Cry 6 werkte zal missen. Allemaal goed en wel, maar welke invloed gaat dit hebben op het verdere verloop van de ontwikkeling van Far Cry 6?

Voor sommige fans is het gebrek aan updates met betrekking tot de ontwikkeling van Far Cry 6 tamelijk zorgwekkend, zeker nu een senior ontwerper als McGinley de studio verlaat.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)