Epic komt met straffe MetaHuman tool op de proppen

Menselijke modellen in videogames blijven een heikel punt. Niet iedere ontwikkelaar slaagt er in levensechte mensen in hun games te krijgen. En als het dan eens lukt, dan spendeert een klein leger designers en ontwikkelaars maanden aan de technologie. Epic Games komt vandaag met een eerste video van MetaHuman op de proppen; een tool die dit alles in de toekomst stukken eenvoudiger zal maken.

De tool bouwt uiteraard verder op Epic’s Unreal Engine en zal naar verluidt vlotjes in jouw browser lopen. Het proces van levensechte gezichten creëeren zou voortaan met enkele kliks moeten lukken, waar dat vroeger maanden werk was. Volgens Epic zou dit alles niet mogelijk zijn geweest zonder de hulp van de bedrijven die de gigant de voorbije jaren binnenrijfde zoals 3Lateral, Cubic Motion en Quixel.

MetaHuman maakt in tegenstelling tot veel andere gelijkaardige tools geen gebruik van generative adversarial networks. Dit zijn neurale netwerken die werden getraind op bestaande gezichten en vervolgens onbestaande gezichten naar buiten spuwen. Desondanks blijft MetaHuman een uit de kluiten gewassen tool voor games die – wanneer de tool verschijnt – wel wat potten zal breken in het gamelandschap. Benieuwd? Check dan onderstaande video!

Gepubliceerd door Ardtieboy

Een paarse Game Boy Color en Pokémon Red deden de vonk zo'n 16 jaar geleden overslaan. Sindsdien vertoeft Ard menig avond voor zijn consoles om er helemaal op los te gaan, liefst zonder al te veel nadenken. Games die hem geregeld doen gniffelen staan bij Ard op de bovenste plank. Het is dan ook niet vreemd dat titels zoals Borderlands, Destiny, Animal Crossing en Hearthstone op zijn shortlist staan. Verder hackt en programmeert hij zich door het leven met Nalu 🐶 aan zijn zijde.

2 gedachten over “Epic komt met straffe MetaHuman tool op de proppen

Reacties zijn gesloten.