Electronic Arts richt nieuwe studio op om aan nieuwe Skate-game te werken

Electronic Arts bevestigde het nieuws enkele maanden geleden al tijdens het EA Play-event: er komt een nieuwe Skate-game.

Of het te maken heeft met het aanhoudende gezeur van de fans of omdat de remake van Tony Hawk Pro Skater 1+2 zo ontzettend goed verkocht heeft, laat ik in het midden. Maar Electronic Arts heeft wel een nieuwe studio opgericht om aan de volgende Skate te werken.

De studio gaat door het leven als Full Circle en is net zoals EA Sports en Respawn gevestigd in het Canadese Vancouver. Full Circle, met teamleden uit de hele wereld, zal zich dus enkel en alleen focussen op het ontwikkelen van de volgende generatie van Skate-games.

Onder leiding van Daniel McCulloch, voormalig hoofd van Xbox Live bij Microsoft, komt het team samen om waanzinnige ideeën te creëren én om de Skate-franchise naar de 21e eeuw te brengen. 

“De fans keken uit naar een terugkeer van Skate en wij willen dat ze betrokken zijn bij het proces vanaf de ontwikkeling tot de lancering van de game en verder. We willen dat ze het gevoel hebben deel uit te maken van Full Circle”, zei Daniel McCulloch, directeur van Full Circle. “Het gaat ons om plezier hebben en het maken geweldige games die mensen willen spelen met hun vrienden. En, we zoeken meer ontwikkelaars om ons te helpen met het bouwen van meeslepende werelden die spelers kunnen verkennen.” 

Het creatieve leiderschapsteam, dat bestaat uit Deran Chung en Cuz Parry, is terug. Beiden zijn een integraal onderdeel geweest van de creatie van de franchise en de ontwikkeling van de drie originele Skate-games. Ze zijn volgens EA enthousiast om hun passie en kennis van de skate-cultuur te delen met het team.

“We zijn razend enthousiast om weer aan Skate te kunnen werken,” zegt het duo. “Sommigen zouden zeggen dat de cirkel nu rond is.” 

Het zal nog wel even duren wanneer we met Skate aan de slag kunnen, maar deze eerste stap is al een erg belangrijke!

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.