Zet je schrap voor de eerste gameplay footage van Dead Space Remake

Dead Space

Belofte maakt schuld! En dus pakte EA hieronder op 4 oktober om 17u00 uit met de eerste echte gameplay footage van Dead Space Remake!

We waren stiekem toch benieuwd hoe deze remake het zal doen tegenover Striking Distance Studio’s spirituele opvolger voor Dead Space, namelijk The Callisto Protocol…

Hieronder kan je de eerste échte gameplay ontdekken met een karrenvracht aan bloed en afgerukte ledematen, maar ik zet hier alvast even op een rij wat volgens EA en Motive allemaal zo gruwelijk goed is aan deze game:

  • Het peeling-systeem: De Necromorphs reageren nu op rake schoten volgens het nieuwe peeling-systeem, waarmee lagen vlees, pezen en botten op nieuwe manieren breken, scheuren en versplinteren.
  • Het intensiteits-systeem: Het nieuwe intensiteits-systeem past dynamisch aan wat er op Isaacs pad verschijnt, van het moment dat Necromorphs verschijnen en de manier waarop ze aanvallen tot omgevingseffecten zoals licht, rook en geluid. Isaacs hartslag, ademhaling en inspanningen veranderen ook op basis van zijn stressniveau en geven spelers directe controle over zijn mentale, emotionele en fysieke toestand.
  • Een verrijkt verhaal: Oorspronkelijk was Isaac een zwijgend hoofdpersonage, maar met de remake horen spelers nog meer van de geliefde technicus via nieuwe verrijkingen van het verhaal, ingesproken door Gunner Wright, de originele stem van Isaac in Dead Space 2 en 3.
  • Een volledige Ishimura: Van het beginscherm tot de credits worden spelers geconfronteerd met de angstaanjagend krappe en schaduwrijke gangen van de USG Ishimura, zonder ook maar één laadscherm of camera-onderbreking tegen te komen. Dit enorme mijnbouwschip is voor de remake voorzien van nieuwe kamers, routes en obstakels, en maakt een naadloze verkenning mogelijk met nieuwe bediening van de mini-map en een verbeterde locatie-indicatie.

Dead Space is vanaf 27 januari 2023 verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc (EA App, Steam en Epic Games Store).

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)