Crystal Dynamics kondigt nieuwe Tomb Raider-game aan

Vandaag kondigde Epic Games via hun State of Unreal event aan dat developers vanaf heden gebruik kunnen maken van Unreal Engine 5 om games te ontwikkelen. Ontwikkelaar Crystal Dynamics maakte van de gelegenheid gebruik om een nieuwe Tomb Raider-game aan te kondigen die volledig op deze nieuwe engine zal draaien.

De ontwikkeling van de game is nog maar net van start gegaan. Volgens Crystal Dynamics zal Unreal Engine 5 ontwikkelaars helpen om ‘next-level storytelling en gameplay ervaringen’ te bieden.

Verder laat de ontwikkelaar weten dat het hun doel is om de vertrouwde kwaliteit van de cinematische action/adventure-ervaring te leveren die fans van zowel Crystal Dynamics als Tomb Raider verdienen.

De laatste Tomb Raider game dateert van 2018 waarin met Shadow of the Tomb Raider de gebeurtenissen van een trilogie werden afgesloten. Deze game werd ontwikkeld door Eidos Montreal.

Je kan de volledige State of Unreal hieronder trouwens volledig herbekijken.

Eerder raakte ook al bekend dat CD Projekt Red van Unreal Engine 5 gebruik zal maken voor de ontwikkeling van The Witcher 4.

Gepubliceerd door High_LordWolnir

High_LordWolnir verloor zijn ziel(en) ergens tussen Boletaria en Lothric Castle. Wanneer hij de Nexus even ontvlucht, kan je hem achter zijn PC vinden tijdens het spelen van een goeie RPG, een story-driven action/adventure game, een nagelbijtende horrorgame of een FPS à la Call of Duty. Verder moet hij zowat de enige persoon zijn op deze aardbol die The Last of Us Part II hoger inschat dat zijn voorganger.