Ontwikkelaar geeft meer uitleg over het verhaal achter Deathloop

Vorige week vond QuakeCon 2021 plaats in digitale vorm en daar gaf onder andere Bennett Smith, narrative designer bij Arkane Lyon, een interview over de ontwikkeling en het narratieve van Deathloop.

In het 23 minuten durende interview krijgen we meer details over het narrative proces tijdens de ontwikkeling van Deathloop. Hij vertelt ook over de rol en motivatie van de NPC’s in de wereld en over de verschillende stukken lore die diep begraven zitten in de game.

Deathloop verschijnt op 14 september exclusief op console voor PS5 en op PC.

Gepubliceerd door MrRolfson

MrRolfson draait al heel wat jaren mee in de gameswereld. Hij startte zijn carrière bij GUNK als journalist, vaste cameraman en monteur voor GUNKtv. Games met raceauto's en voetballers in de hoofdrol speelt hij het liefst. Maar hij is ook altijd te vinden voor een goede RPG en action/adventure game. Nintendo en Mario draagt hij een bijzonder warm hart toe, maar zijn favoriete game aller tijden is toch zonder enige twijfel Bioshock.