“Assassin’s Creed Infinity zal meerdere settings krijgen” zegt Ubisoft

We moeten dit jaar geen nieuwe Assassin’s Creed-game verwachten. Dat bevestigde Ubisoft op zijn voorbije Ubisoft Forward. Bovendien zal Valhalla, de meest recente telg in de reeks, ook in 2022 op updates kunnen rekenen. Maar hoe zit het dan met Assassin’s Creed Infinity?

Op hun eigen website vertelt Ubisoft meer over Assassin’s Creed Infinity en ook de toekomst van de franchise.

Nadat zowel Assassin’s Creed Odyssey als Assassin’s Creed Valhalla records verbrijzelden, is Ubisofts populaire franchise nu op een kruispunt gekomen. De beslissingen die nu genomen worden zullen dan ook een grote invloed hebben op de toekomst van de franchise.

Een van die beslissingen is geen nieuwe Assassin’s Creed-game dit jaar maar wel meer content en updates voor Valhalla. Daarnaast is er Assassin’s Creed Infinity dat, nog wel in een vroeg stadium, in ontwikkeling is bij twee studio’s, namelijk Ubisoft Montreal en Ubisoft Quebec. Zij zullen de algemene toekomst van Assassin’s Creed begeleiden, laten groeien, laten evolueren en bepalen.

Dit nieuwe studio-overkoepelende samenwerkingsstructuur zal worden geleid door Marc-Alexis Côté, een van de oprichters van Ubisoft Quebec, die zal fungeren als uitvoerend producent van de Assassin’s Creed-franchise. Hij zal voor Assassin’s Creed Infinity nauw samenwerken met Julien Laferrière van Ubisoft Montreal, die is benoemd tot senior producer en toezicht houdt op de productie in beide studio’s.

In plaats van de ene Assassin’s Creed-game na de andere te ontwikkelen, kiest Ubisoft met Infinity voor een andere aanpak. Het is volgens de studio een unieke kans om een van hun populairste franchises te ontwikkelen op een meer geïntegreerde en collaboratieve manier die minder gericht is op studio’s en meer op talent en leiderschap, ongeacht waar ze zich binnen Ubisoft bevinden.

Volgens Bloomberg bedoelt men bij Ubisoft dus dat de volgende telg in de reeks wel eens als een live online game service door het leven zou kunnen gaan. Waar Ubisoft bij de vorige games koos voor specifieke historische settings zoals de Kruistochten, het oude Griekenland, of nu dus de invasie van Engeland door de Vikings, zal Infinity dus meerdere settings bevatten. Settings met ruimte om uit te breiden naar andere en nieuwe settings.

Individuele games op het platform kunnen er verschillend uitzien en aanvoelen, maar ze zullen allemaal verbonden zijn.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)