Previews

“Disney Dreamlight Valley is een plek waar elke dag een droom is die uitkomt”

Op mijn twintigste fantaseerde ik hoe ik op mijn dertigste verjaardagsfeest zou binnenwandelen als stoere vader, succesvolle carrièreman en met een dikke Porsche op de oprit. Los van die Porsche zit het allemaal snor. Nu ik bijna 30 word ben ik nog steeds een enorme sucker voor franchises uit mijn jeugd waarvan ik nooit afscheidMeer lezen over ““Disney Dreamlight Valley is een plek waar elke dag een droom is die uitkomt””

Call of Duty Modern Warfare 2

“Call of Duty: Modern Warfare 2 lijkt niet van plan om de CoD multiplayer-formule opnieuw te heruitvinden”

Op 28 oktober mogen we weer collectief vloeken op die verdomde campers. De nieuwe Call Of Duty, deze jaargang gemaakt onder het goedkeurend oog van Infinity Ward, belooft grootse zaken. Modern Warfare 2 moet de meest innovatieve en diepste multiplayer ooit bieden. Ik kon hem dit weekend voor het eerst testen tijdens de bèta. NietMeer lezen over ““Call of Duty: Modern Warfare 2 lijkt niet van plan om de CoD multiplayer-formule opnieuw te heruitvinden””

“The Devil In Me wordt zonder twijfel een ijzingwekkende spelervaring”

Als fan van Supermassive Games’ The Dark Pictures Anthology-trilogie ben ik razend benieuwd naar de grote seizoensfinale, genaamd The Devil In Me. Deze titel moet de bloederige apotheose worden van Supermassives horrorspelreeks. Na het bekijken van een half uur durende videopresentatie weet ik genoeg… Korte recap Even een korte recap voor wie niet vertrouwd zouMeer lezen over ““The Devil In Me wordt zonder twijfel een ijzingwekkende spelervaring””

The DioField Chronicle

“The DioField Chronicle heeft alles in huis om een fantastische RPG te worden”

Dat ik een zwak heb voor de games van Square Enix kan ik niet ontkennen. Nu ook weer met deze The DioField Chronicle. Na het bekijken van beelden steeg mijn aandacht meter prompt naar de groene kant en dan besef ik het weer. Ik ben er aan voor de moeite. Ik ging enkele uren aanMeer lezen over ““The DioField Chronicle heeft alles in huis om een fantastische RPG te worden””

Valor

“Er zit heel wat potentie in de kleine, fijne Belgische RPG Valor”

Valor is gemaakt door de Belgische ontwikkelaar Open Mid Interactive. Het combineert hack and slash met RPG-elementen in gevarieerde omgevingen die het best te omschrijven vallen als arena’s waarin je het opneemt tegen verschillende soorten vijanden. De pc-game zit momenteel nog early access op Steam en het is ook met die versie dat ik aanMeer lezen over ““Er zit heel wat potentie in de kleine, fijne Belgische RPG Valor””

“Wrath Of The Lich King Classic bevat opnieuw alle kwaliteiten die je zoekt in een fantasy MMORPG”

World of Warcraft: Wrath of the Lich King verscheen toen ik 15 jaar jong was. Dat was ook meteen het startschot voor mijn persoonlijke World of Warcraft-account. Voordien deelde ik er een met mijn oudere broer. Ik had al wel wat uren steken in de originale World of Warcraft en The Burning Crusade maar dieMeer lezen over ““Wrath Of The Lich King Classic bevat opnieuw alle kwaliteiten die je zoekt in een fantasy MMORPG””

Rollerdrome

“Het unieke concept en de swingende gameplay zijn de troeven van Rollerdrome”

Het jaar is 2030. In een wereld vol wantrouwen en corruptie probeert een luguber bedrijf de wereld op z’n kousenvoeten over te nemen. Matterhorn, het achterbakse bedrijf, probeert z’n malafide praktijken bij het grote volk te verdoezelen door een gigantisch populaire nieuwe sport op poten te zetten: Rollerdrome. Het doel? De aandacht van pers enMeer lezen over ““Het unieke concept en de swingende gameplay zijn de troeven van Rollerdrome””

F1 22 Formula 1 2022

“Codemasters is dé meester in het vertalen van de F1-sport naar een game”

Toen EA aankondigde dat het Codemasters overnam, vreesden fans van F1 het ergste. Zou de ontwikkelaar van hun geliefde racegame nu ook z’n ziel verkopen in ruil voor overbodige microtransacties? In F1 21 bleef dat soort ongein, op een season pass na dan, vooralsnog uit. Iets waar de Life Mode in F1 22 verandering inMeer lezen over ““Codemasters is dé meester in het vertalen van de F1-sport naar een game””

“Met Matchpoint Tennis Championships krijgen we eindelijk weer een goede tennistitel”

De Australische ontwikkelaar Torus Games maakte in het verleden een aantal memorabele games waaronder Carmageddon 3: TDR 2000 (samen met Square Enix), Duke Nukem Advance en de roleplaying game Ashen. Nu proberen ze de bal raak te slaan met hun nieuwe tennissimulator. Ik kreeg van de mensen van Kalypso Media, namelijk Patrick, Marco en Tobi,Meer lezen over ““Met Matchpoint Tennis Championships krijgen we eindelijk weer een goede tennistitel””

F1 22

“De focus bij F1 2022 lijkt vooral te liggen op F1 voor iedereen”

Naar jaarlijkse gewoonte zoeft het F1-circus voorbij op onze PC en consoles. Het zijn spannende tijden in F1, niet enkel in het echt. Ook bij de gamereeks kijkt iedereen met argusogen naar EA. Hoe behandelen ze het pareltje van Codemasters verder? F1 22 wordt de eerste game die ze écht volledig onder eigen (voor- enMeer lezen over ““De focus bij F1 2022 lijkt vooral te liggen op F1 voor iedereen””

Outriders Worldslayer

“Outriders Worldslayer wordt een geile looter-shooter die exact weet wat hij doet”

Vorig jaar amuseerde ik mij rot met Outriders. Op de planeet Enoch ging ik helemaal los als futuristische supersoldaat met speciale krachten. Deze looter-shooter had z’n formule enorm strak in vorm gekregen. Developer People Can Fly brengt nu een enorm grote expansion. Zal Worldslayer genoeg redenen geven om onze tocht naar een perfecte kolonisatie verderMeer lezen over ““Outriders Worldslayer wordt een geile looter-shooter die exact weet wat hij doet””

“Trek to Yomi zou wel eens een sleeper hit kunnen worden”

Wie de eerste beelden van de side-scrolling vechtgame Trek to Yomi bekijkt, krijgt naar mijn mening een vertekend beeld van deze aankomende parel. De Japanse Samoerai-titel steekt z’n inspiratie – de filmklassiekers van Akira Kurosawa – niet onder stoelen of banken. Toch was ik met stomheid geslagen na de eerste twee levels, puur door hetMeer lezen over ““Trek to Yomi zou wel eens een sleeper hit kunnen worden””

GRID Legends

“Ik heb me goed weten te amuseren met deze preview build van GRID Legends”

Nog even en we kunnen aan de slag met GRID Legends: de opvolger van de serie z’n reboot in 2019. Samen met enkele journalisten en devs kreeg ik de kans om alvast even de geur van verbrand rubber en heet asphalt op te snuiven tijdens een hands-on preview test van de game’s multiplayer. Ik hadMeer lezen over ““Ik heb me goed weten te amuseren met deze preview build van GRID Legends””

5 dingen die je moet weten over Assassin’s Creed – Dawn of Ragnarök

Ubisoft vertelde eerder al dat we dit jaar geen nieuwe Assassin’s Creed game moeten verwachten. De studio besloot om ook in 2022 volop in te zetten op het sterke Valhalla en uit te pakken met goede nieuwe content. En die komt eraan op 10 maart met Dawn of Ragnarök. De 30 minuten durende demo namMeer lezen over “5 dingen die je moet weten over Assassin’s Creed – Dawn of Ragnarök”

Elden Ring

“Na zes uur hands-on weet ik het zeker: Elden Ring wordt een tijdloze klassieker”

Het zijn artikels als deze die het moeilijkst zijn om te schrijven. Je krijgt als één van de weinigen de kans om één van de meest geanticipeerde games van het decennium zes uur te spelen, en daarna mag je uitleggen waarom dit spel fenomenaal wordt zonder te veel info over de titel vrij te geven.Meer lezen over ““Na zes uur hands-on weet ik het zeker: Elden Ring wordt een tijdloze klassieker””

Gran Turismo 7

Alle info over de Gran Turismo 7 State of Play-presentatie op een rij

Gisteren om 23u00 zond Sony een half uur durende State of Play-presentatie uit die volledig in het teken stond van Gran Turismo 7. Daarin kregen een pak nieuwe gameplay én info voorgeschoteld. Ik zou je aanraden even de tijd te nemen om de presentatie volledig te herbekijken, want de grafische pracht spat bijna letterlijk vanMeer lezen over “Alle info over de Gran Turismo 7 State of Play-presentatie op een rij”

Chivalry 2

“Ik speelde Chivalry 2: The Raid of Aberfell”

In 2021 waren er weinig multiplayergames zo ludiek en regelrechte fun om te spelen als Chivalry 2. De verderzetting van een middeleeuwse oorlog online met andere spelers was een ontzettend vermakelijke game, maar op vlak van content bleef het helaas een beetje karig. Gelukkig is daar de eerste grote uitbreiding, The Raid of Aberfell, dieMeer lezen over ““Ik speelde Chivalry 2: The Raid of Aberfell””

“Het verhaal achter Martha is Dead zit goed maar er is werk aan de gameplay”

Toen Martha is Dead eind 2020 werd aangekondigd, was ik meteen enthousiast. De reveal trailer toonde aan dat deze game geen zondagswandeling door het Toscaanse landschap zou worden maar ons zou meesleuren in een duister verhaal. Martha is Dead bestaat uit twaalf hoofdstukken. Voor deze preview mocht ik met de eerste zeven aan de slag.Meer lezen over ““Het verhaal achter Martha is Dead zit goed maar er is werk aan de gameplay””

“Er is nog heel wat werk aan de winkel voor Soulslike Dolmen”

Met Elden Ring aan de horizon en een belachelijke lijst aan Soulslikes in ontwikkeling, kan niemand nog ontkennen dat From Software een genre heeft gesticht dat alsmaar groeit in populariteit. Een ideaal moment dus om een van deze nieuwe Soulslikes aan de tand te voelen en te zien wat deze te bieden hebben. Ik kreegMeer lezen over ““Er is nog heel wat werk aan de winkel voor Soulslike Dolmen””

Babylon's Fall

“Babylon’s Fall lijkt mij de ideale game te zijn om als PlayStation Plus-game uitgebracht te worden”

Voor de aankondiging van Babylon’s Fall moeten we al terugkeren naar de E3 beurs van 2018. De game zou ergens in 2019 moeten verschijnen op PlayStation 4 en PC. Daarna bleef het akelig stil rond de game tot december 2019. Op Sony’s State of Play kregen we een eerste gameplay trailer van de game teMeer lezen over ““Babylon’s Fall lijkt mij de ideale game te zijn om als PlayStation Plus-game uitgebracht te worden””

Elden Ring

Yakkoi: “Elden Ring wordt de nieuwe evolutie in de reeks meesterwerken van brein Miyazaki”

Ik game al langer dan twintig jaar, waardoor het voor mij moeilijker is om hype te voelen voor een videospel zoals pakweg tien jaar geleden. Niet alleen omdat ik ouder word, maar ook omdat alle huidige videogames op elkaar lijken en zelden iets unieks op tafel brengen. Dat was ook één van de redenen datMeer lezen over “Yakkoi: “Elden Ring wordt de nieuwe evolutie in de reeks meesterwerken van brein Miyazaki””

Elden Ring

Luca: “Elden Ring belooft het echte FromSoftware-valhalla te worden”

Elden Ring is het nieuwste aanstormende pareltje van de Japano-sadistische ontwikkelaar FromSoftware. De game werd reeds in 2019 aangekondigd en sindsdien is het nagelbijtend aftellen tot we eindelijk aan de slag kunnen met dit, ongetwijfelde, meesterwerk. Begin deze maand kregen we al een zeer uitgebreide gameplay-preview te zien, maar het echte werk vond echter ditMeer lezen over “Luca: “Elden Ring belooft het echte FromSoftware-valhalla te worden””

Call of Duty Vanguard Pacific

“Qua speelstijl leunt Vanguard dichter aan bij WWII en Modern Warfare dan bij Cold War”

De release van Call Of Duty: Vanguard ligt nog meer dan anderhalve maand voor ons uit maar toch kon ik al uitgebreid aan de slag met de multiplayer. Na m’n ietwat teleurgestelde eerste indruk tijdens de Alpha was het tijd voor de core multiplayer experience in de Vanguard Beta. Kan deze COD zich onderscheiden vanMeer lezen over ““Qua speelstijl leunt Vanguard dichter aan bij WWII en Modern Warfare dan bij Cold War””

House of Ashes

“The Dark Pictures Anthology: House of Ashes heeft alle troeven in handen om te scoren”

Deze week kreeg ik de kans om een 1 uur durende demo te spelen van het derde deel in The Dark Pictures Anthology, genaamd House of Ashes. Als fan van Supermassive Games eerdere titels Until Dawn, Man of Medan en Little Hope was dit een unieke kans die ik met beide handen greep. Shit happensMeer lezen over ““The Dark Pictures Anthology: House of Ashes heeft alle troeven in handen om te scoren””

Call of Duty Vanguard Pacific

“Call of Duty: Vanguard heeft nog lang geen eigen smoel”

Afgelopen weekend konden we voor het eerst aan de slag met een portie gameplay van de aankomende Call Of Duty. Sledgehammer Games liet ons meteen kennismaken met een volledig nieuw speltype in de multiplayer: Champion Hill. Speelde het ook als een kampioenengame? Meer macho dan melodrama Sledgehammer Games brengt met Vanguard z’n eerste COD-titel uitMeer lezen over ““Call of Duty: Vanguard heeft nog lang geen eigen smoel””

Saints Row logo

“Saints Row keert terug naar de roots van de Saints maar belooft nog steeds compleet gestoord te worden”

Volgend jaar kunnen we opnieuw komisch knallen en de ultieme, ridicule topgangster worden met de nieuwe Saints Row. Volition maakte bekend dat ze de serie volledig rebooten. Dit nieuwe deel gaat terug naar de roots van de Saints maar belooft nog steeds compleet gestoord te worden. Het is intussen al meer dan vijf jaar geledenMeer lezen over ““Saints Row keert terug naar de roots van de Saints maar belooft nog steeds compleet gestoord te worden””

“Riders Republic is goed op weg om de ultieme open world sport game te worden”

Riders Republic is de volgende open world (winter)sport game van het Franse Ubisoft Annecy. Eind 2016 gooiden ze al een eerste game van dit genre op de markt, genaamd Steep, dat destijds echter gemengde reviews had ontvangen. Met Riders Republic hopen ze dan ook net dat tikkeltje beter te doen om zo ook alle criticastersMeer lezen over ““Riders Republic is goed op weg om de ultieme open world sport game te worden””

“Clid the Snail vertelt het donkere verhaal van een slak met een voorliefde voor vuurwapens”

Clid the Snail is een topdown twin-stick shooter/adventure game ontwikkeld door de Madrileense indiestudio Weird Beluga Studios. Ik kreeg de kans om een virtuele presentatie en demo bij te wonen. Ook al lag het genre me niet echt, toch was ik aangenaam verrast door wat de heren mij serveerden. In een schietspel heb je natuurlijkMeer lezen over ““Clid the Snail vertelt het donkere verhaal van een slak met een voorliefde voor vuurwapens””

King's Bounty 2

“Mijn eerste uurtjes met King’s Bounty 2 laten me achter met een gemengd gevoel”

King’s Bounty 2 betekent de langverwachte terugkeer van een iconische tactische RPG-serie. Een terugkeer die de succesformule van de reeks danig door elkaar durft schudden. Benieuwd of de dames en heren van 1C Entertainment slagen in hun opzet om te vernieuwen zonder fans te schofferen. Eerlijkheid gebiedt me toe te geven dat ik nooit eerderMeer lezen over ““Mijn eerste uurtjes met King’s Bounty 2 laten me achter met een gemengd gevoel””

Hot Wheels Unleashed

Vier redenen waarom ook jij zot zal zijn van Hot Wheels Unleashed

De laatste jaren draait alles rond nostalgie. Denk maar aan de stormloop op de NES Classic enkele jaren terug en de vele remasters die op ons worden afgevuurd. Ontwikkelaar Milestone springt handig op dit idee in met hun nieuwste game Hot Wheels Unleashed. Ik mocht aan de slag met een vroege build en wat ikMeer lezen over “Vier redenen waarom ook jij zot zal zijn van Hot Wheels Unleashed”

“Riders Republic is de zoektocht naar de ultieme kick”

De zoektocht naar de ultieme kick. De jacht op de hoogste dosis adrenaline. De constante flow van de eeuwig knallende waaghals. Met Riders Republic kunnen we in september aan de slag met een uitgebreide dosis extreme sporten in enkele prachtige nationale parken. Een massieve open wereld vol online multiplayer events: het ziet er méér danMeer lezen over ““Riders Republic is de zoektocht naar de ultieme kick””

“Mijn hands-on met Sherlock Holmes Chapter One smaakte naar meer”

Wie houdt niet van een goed Sherlock Holmes-verhaal? Net zoals Arthur Conan Doyle’s verhalen iconisch zijn in de literatuur, zijn de Sherlock-games van Frogwares intussen vaste waarde voor het point-and-click adventure-genre. Ik kreeg de kans om de eerste uurtjes van diens nieuwste telg aan de tand te voelen. Notitieboek, deerstalker pet en rokende pijp bijMeer lezen over ““Mijn hands-on met Sherlock Holmes Chapter One smaakte naar meer””

“House of Ashes wordt volgens mij de beste én engste titel uit The Dark Pictures Anthology”

Net zoals je twee balletjes nodig hebt om te kunnen spreken van balletjes in tomatensaus, heb je ook meerdere verhalen nodig om te kunnen spreken over een anthologie. Na Man of Medan en Little Hope is het dus uitkijken naar de derde telg in de Dark Pictures Anthology, genaamd House of Ashes. Weet trouwens datMeer lezen over ““House of Ashes wordt volgens mij de beste én engste titel uit The Dark Pictures Anthology””

“Chivalry 2 is verslavender dan ooit dankzij de indrukwekkende graphics en iets toegankelijkere combat”

Als er één genre is dat tot nu toe nog maar op weinig aanbod kan rekenen, dan is dat het middeleeuwse multiplayer games genre. Dat betekent dat Chivalry 2, de sequel op de razend populaire indie hit uit 2012, vrij spel heeft om een andere richting uit te gaan dan z’n concurrenten. En dat isMeer lezen over ““Chivalry 2 is verslavender dan ooit dankzij de indrukwekkende graphics en iets toegankelijkere combat””

“Shin Megami Tensei 3: Nocturne is een mooie upscale van een cult classic maar moet niet bekeken worden als een volwaardige remaster.”

Shin Megami Tensei: Nocturne was in 2003 een instant cultklassieker. Ook developer Atlus draagt de reeks en deze titel nog steeds een heel warm hart toe. Daarom krijgt het derde hoofddeel van de SMT-reeks dit jaar een remaster. Volgende maand kunnen we opnieuw aan de slag met de Demi-fiend én onze trouwe bad-ass Devil HunterMeer lezen over ““Shin Megami Tensei 3: Nocturne is een mooie upscale van een cult classic maar moet niet bekeken worden als een volwaardige remaster.””

“Drie dingen die je moet weten na onze speelsessie met de technische alfa van Diablo II Resurrected”

Er zijn maar weinig developers die nostalgie zo goed kunnen capteren als Vicarious Visions. Hun strepen verdienden ze met de Crash Bandicoot-remake uit 2017, en met Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 verdienden ze werkelijk de titel ‘koningen der nostalgie’. De gamende populatie ging dan ook in rouw toen de developer enkele maanden geleden ‘opgeslokt’ werdMeer lezen over ““Drie dingen die je moet weten na onze speelsessie met de technische alfa van Diablo II Resurrected””

Roller Champions

“Roller Champions heeft een interessant idee maar slaagt er wonderwel in dit heel saai, eentonig en frustrerend uit te werken”

Zorg maar dat ze strak aangebonden zijn, die rolschaatsen. Belangrijker nog: maak dat je stevig op je benen staat en tegen een stootje kan. Je zal er in Roller Champions genoeg te verwerken krijgen. Tijdens mijn eerste wedstrijden lag ik soms vaker tegen het canvas dan wat anders. Slaagt de aankomende free-to-play van Ubisoft erMeer lezen over ““Roller Champions heeft een interessant idee maar slaagt er wonderwel in dit heel saai, eentonig en frustrerend uit te werken””

“Balan Wonderworld brengt een platformer met een gekke Japanse flair en een muzikale toon die best aanzet tot dansen.”

Nog een kleine twee maanden wachten en dan kunnen we aan de slag met Balan Wonderworld. Het wordt de eerste game van developer Balan Company, onder het goedkeurende oog van Square Enix. Deze platformer kan qua art direction rekenen op het team achter Sonic The Hedgehog. Ik ging aan de slag met drie hoofdstukken vanMeer lezen over ““Balan Wonderworld brengt een platformer met een gekke Japanse flair en een muzikale toon die best aanzet tot dansen.””

“Resident Evil 8: Village lijkt heel wat weg te hebben van fan favorite Resident Evil 4”

“The castle bell heralds danger. The bell tolls for us all.” Met die gevleugelde woorden begon de Resident Evil Showcase. Op 7 mei kunnen we aan de slag met Resident Evil 8: Village. Een nieuw avontuur vol horror, lugubere wezens en een prachtig kasteel begint. Het ziet er naar uit dat RE8 een mix brengtMeer lezen over ““Resident Evil 8: Village lijkt heel wat weg te hebben van fan favorite Resident Evil 4””

“Little Nightmares II lijkt een boeiend en intrigerend horrorspel te worden”

Vorig jaar mocht ik al eens proeven van een korte demo van ontwikkelaar Tarsier Studios’ Little Nightmares 2. Een voorgerechtje waar ik ontzettend enthousiast van werd. Nu de release van de game dichterbij komt, mocht ik opnieuw aan de slag met de eerste twee levels. Bovendien kreeg ik ook een korte presentatie waarin enkele ontwikkelaarsMeer lezen over ““Little Nightmares II lijkt een boeiend en intrigerend horrorspel te worden””

“Het ziet er naar uit dat Hitman 3 gaat eindigen in stijl”

Na zo’n goeie 4 jaar ligt binnenkort de 3e en laatste episode van de Hitman-trilogie in de digitale rekken, waar onze niet-zo-vredeslievende kletskop Agent 47 een einde breit aan de Providence-verhaallijn. De officiële release staat momenteel op 20 januari geprikt en je zal er dus binnenkort zelf je oordeel over kunnen vellen, maar om alvastMeer lezen over ““Het ziet er naar uit dat Hitman 3 gaat eindigen in stijl””