Bethesda toont ons hoe het sound design van Starfield tot stand kwam

Hoe ontwerp je in ‘s hemelsnaam het geluid voor een videogame? Tja, door muziek te schrijven zeker? En moet je dan wat van notenleer kennen of een instrument kunnen spelen? En zo ja, wie doet dat dan? En hoe kwam dan uiteindelijk het sound design van Starfield tot stand? Wel, dat ontdek je in deze gloednieuwe video.

Vandaag presenteert Bethesda de volgende aflevering van de lopende Into the Starfield-videoserie.

In deze aflevering praten Bethesda Game Studios Audio Director Mark Lampert en Starfield componist Inon Zur over de muziek en het sound design van Starfield. Luister hoe Lampert en Zur het artistieke proces bespreken, hoe de muziek de ervaring van de speler beïnvloedt en de zoektocht naar antwoorden die aan de basis ligt van de muziek van Starfield.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)