Dynasty Warriors 9: Empires verschijnt 15 februari 2022

Een mens zou het bijna vergeten, maar na de E3 en gamescom is het nu tijd voor de Tokyo Game Show. Op dit event zijn het voornamelijk Japanse studio’s zoals Bandai en Square Enix die hun titels voor die markt in de kijker zetten. Al komen sommige licenties ook wel naar onze contreien.

Eentje daarvan is Dynasty Warriors 9: Empires dat op 15 februari 2022 voor Nintendo Switch, Xbox Series X|S en Xbox One-consoles, Windows pc via Steam, PlayStation 4, en digitaal op PlayStation 5 verschijnt.

We geven er meteen ook een flinke brok informatie bovenop voor de fans van de reeks.

Dynasty Warriors 9: Empires combineert de 1-tegen-1000-actie van Dynasty Warriors met nieuwe strategische elementen en laat spelers zowel zwaarden als strategie gebruiken om het oude China te veroveren. De gevechten verschillen sterk van die van eerdere delen in de serie dankzij de nieuwe feature: “Storming the Castle”. Dit keer vinden de gevechten rondom kastelen plaats, waarbij de strijd kan evolueren naar “Storming the Castle”-confrontaties, fases waarin spelers strijden om de heerschappij over een kasteel.

Spelers kunnen ook de “Siege Battles with Troops“-optie gebruiken om de vijandelijke vestingen te overvallen met belegeringswapens, waarbij ze hun troepen tijdens de strijd kunnen blijven commanderen. Zodra een speler door de poort van de vijand is gebroken, begint de “Decisive Battle”-fase waarin de speler de vijandelijke commandant moet verslaan om de overwinning te claimen. Tijdens deze fase zullen alle vijandelijke officieren zich verzamelen voor een laatste felle weerstand, aan de speler de taak ze te verslaan en gevangen te nemen.

Een ander element dat van grote invloed zal zijn op de gevechten is “Secret Plans”. Wanneer “Secret Plans” zijn geselecteerd in de voorbereidingsfase, verschijnen deze als missies tijdens gevechten, waarbij elk “Secret Plan” zijn eigen voorwaarden heeft om te slagen of mislukken. Wanneer missies als “capture surrounding bases”, “defeat messengers” en “escort the engineers” zijn voltooid, krijgen bondgenoten voordelige effecten. Bij elk gevecht worden de aanvallende en verdedigende acties aangegeven die nodig zijn voor het activeren van  “Secret Plans”, wat resulteert in een zeer strategische gevechtservaring. Omgekeerd kunnen vijanden ook “Secret Plans” uitvoeren. Wanneer het spelers lukt de “Secret Plans” van de vijand te dwarsbomen, krijgen ze een voordeel in de strijd.

Types van eenheden spelen ook een belangrijke rol spelen in Dynasty Warriors 9 Empires. Spelers kunnen aan elke officierseenheid een type toewijzen die hun kracht tegenover andere klasses bepaalt. Alle drie eenheden-types zijn zwak en sterk tegen andere types: Infanterie < Boogschutter < Cavalerie < Infanterie. Wanneer een eenheid tegen een vijand in het voordeel is, wordt meer schade toegebracht en wordt de opgelopen schade verminderd. Wanneer een eenheid echter tegenover een vijand in het nadeel is, worden de rollen omgedraaid. Bovendien biedt elk type eenheid zijn eigen speciale mogelijkheden: infanterie kan belegeringswapens effectiever aanvallen, cavalerie kan meer schade aanrichten aan vijandelijke hoofdkwartieren en boogschutters kunnen gelijktijdige aanvallen uitvoeren.

Naast de gevechten, zullen de politieke intriges en binnenlandse systemen waar de Empires-serie om bekend staat ook weer een belangrijke rol spelen. Het koninkrijk waar de speler toe behoort streeft naar een verenigd China, met koninkrijksdoelen die eens per half jaar worden vastgesteld.  Elke maand kunnen spelers commando’s geven om zo’n doel te bereiken, bijvoorbeeld door het rekruteren van nieuwe officieren, de aanschaf van pijlen en voorwerpen, en het geven van diverse militaire, economische en diplomatische commando’s.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)