Nvidia pakt stevig uit op Gamescom en games/gamers worden er beter van

Gamescom, dat is niet alleen games, maar ook hardware en toebehoren. Het is dus niet meer dan normaal dat ook hardwarefabrikant Nvidia stevig wil uitpakken op de beurs. En dat doen ze ook zoals je hieronder kan zien.

Marvel’s Guardians of the Galaxy wordt gelanceerd met NVIDIA DLSS en Ray Tracing

NVIDIA heeft aangekondigd dat wanneer Marvel’s Guardians of the Galaxy op 26 oktober lanceert, de pc-versie zal lanceren met ray-traced reflecties en NVIDIA DLSS, waardoor GeForce RTX gamers de definitieve pc-ervaring krijgen.

Marvel’s Guardians of the Galaxy combineert originele verhaallijnen en spannende singleplayer gameplay met een scherpe esthetiek. Met de toevoeging van Ray Tracing en NVIDIA DLSS zullen pc-spelers met nog betere prestaties genieten van de visuals van dit verbluffende universum.”

Dying Light 2 Stay Human krijgt NVIDIA DLSS en Ray Tracing

Dying Light 2 Stay Human komt in december en zal NVIDIA DLSS bevatten, evenals ray traced reflecties, global illumination en schaduwen.

Onze samenwerking met NVIDIA heeft ons geholpen een meeslepende, viscerale ervaring te creëren voor spelers van Dying Light 2. Ray tracing verbetert het realisme van onze onvergeeflijke, geïnfecteerde wereld, terwijl NVIDIA DLSS zorgt voor een enorme prestatieboost zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit, zodat je nooit een seconde mist tijdens het doorkruisen van het landschap.” 

Battlefield 2042 gebundeld met GeForce RTX desktops en laptops

In juni werd aangekondigd dat NVIDIA de officiële grafische partner was voor Battlefield 2042, en dat de game NVIDIA DLSS en NVIDIA Reflex zou ondersteunen. Battlefield 2042 zit boordevol GeForce RTX-technologieën, wat zorgt voor een briljante Battlefield 2042-ervaring voor GeForce RTX-gamers.

Op Gamescom werd onthuld dat Battlefield 2042 gedurende een beperkte tijd gebundeld zal worden met geselecteerde GeForce RTX-desktops en -laptops. Ga voor alle details naar ons artikel over de aankondiging van de bundel. Leer meer in deze trailer of bezoek onze website.

Escape from Tarkov en Rust krijgen Reflex-optimalisaties, nu nog responsiever.

NVIDIA heeft zojuist een update uitgebracht voor NVIDIA Reflex die optimalisaties bevat voor Unity Engine-gebaseerde games en verbeteringen aan Boost Mode.

De eerste twee games die een update krijgen zijn Rust en Escape From Tarkov, twee extreem populaire multiplayer games gebouwd met de Unity engine. Escape from Tarkov zag de latency dalen van 38% naar 58%, terwijl Rust van 38% naar 51% ging.

Meer Gamescom 2021 gamingnieuws van NVIDIA

Andere aankondigingen op Gamescom 2021 zijn onder andere:

• Myst lanceert op 26 augustus met NVIDIA DLSS en ray traced reflecties. Het inschakelen van NVIDIA DLSS kan de prestaties in Myst meer dan verdubbelen.

• Myst integreert ook DLSS in zijn VR-modus, waardoor het mogelijk is om de klassieke puzzelgame te spelen in een verbluffende 4864 x 2448 resolutie met behoud van 90 fps voor een vloeiende en meeslepende ervaring.

“De verantwoordelijkheid die je op je neemt als je een klassieker als Myst remastert, is om de visuele getrouwheid van deze klassieke game naar een hoger niveau te tillen. Met raytracing kunnen spelers hun favoriete Myst-momenten in een heel nieuw licht beleven en NVIDIA DLSS zorgt voor soepele prestaties als een nieuwe generatie spelers op reis gaat naar de eeuwen der eeuwen.” – Hannah Gamiel, directeur ontwikkeling, Cyan Worlds

• GRIT is een nieuwe battle royale gebaseerd in het wilde westen dat 1 september lanceert in Early Access met NVIDIA DLSS. DLSS verhoogt de prestaties tot 60% bij 4K in GRIT. Zie het in actie in een nieuwe DLSS-vergelijkingsvideo.

“Om het Wilde Westen te winnen, wil je altijd de beste wapens aan je zijde. NVIDIA DLSS is het beste wapen van een gamer, want het geeft je maximale prestaties en beeldkwaliteit, zodat je op kunt zadelen en alle revolverhelden in je weg kunt neerhalen.”

• SYNCED: Off Planet zal lanceren met NVIDIA DLSS en ray traced reflecties en schaduwen. NVIDIA DLSS zal de prestaties verbeteren zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit. Met ray tracing en NVIDIA DLSS in de mix, zullen GeForce RTX-gamers een SYNCED: Off Planet ervaring die ongeëvenaard is! Bekijk alle techniek in de nieuwe gameplay trailer.

• Bright Memory: Infinite lanceert eind 2021 met NVIDIA DLSS en ray traced reflecties, schaduwen, caustics, en RTX Global Illumination. Bekijk alle techniek in de nieuwe gameplay trailer.

• Loopmancer lanceert met NVIDIA DLSS en ray traced reflecties, schaduwen en globale verlichting. Bekijk de nieuwe gameplay trailer.

• Chivalry 2 krijgt een DLSS-prestatieboost

“In Chivalry 2 wilden we onze spelers in enorme gevechten storten met botsende zwaarden, vlammende pijlen en uitgestrekte kasteelbelegeringen. NVIDIA DLSS garandeert dat als de strijd voortwoedt, onze spelers altijd maximale prestaties en visuele getrouwheid krijgen.” – Brian Etheridge, Directeur Uitgeverij, Tripwire Interactive

• Faraday Protocol gelanceerd met DLSS, waardoor de prestaties tot 75% toenemen bij 4K.

• Onlangs lanceerde NVIDIA ondersteuning voor NVIDIA DLSS in Proton, waardoor Linux-gamers Vulkan API-games kunnen spelen met NVIDIA DLSS, waaronder DOOM Eternal, No Man’s Sky, en Wolfenstein: Youngblood. Volgende maand wordt de ondersteuning uitgebreid naar tientallen DirectX 11- en DirectX 12-games, waaronder Control, Cyberpunk 2077, Death Stranding, F1 2020, Mechwarrior 5: Mercenaries en Necromunda: Hired Gun.

• Acht nieuwe muizen zijn getest en gecertificeerd als Reflex-compatibel. Als een NVIDIA Reflex-compatibele muis wordt aangesloten op een monitor met NVIDIA Reflex Latency Analyzer-technologie, wordt de vertraging van het klik-naar-scherm-systeem gemeten.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)