Het ontwikkelparcours van Halo Infinite is op z’n zachtst gezegd redelijk geaccidenteerd geweest. Vooral het moment waarop de fanbase voor het eerst gameplay kreeg te zien, zal Microsoft nooit vergeten vermoed ik.
De teleurgestelde reacties waren zo massaal dat Microsoft ontwikkelaar 343 Industries de opdracht gaf om de game naar het verwachte niveau te brengen. Ze kregen daar een dit jaar extra voor. Een dikke streep door de rekening van Microsoft, want Halo Infinite moest dé launchgame van de Xbox Series X en S worden.
En het leed lijkt nog niet geleden. In de development update van augustus deelt ontwikkelaar 343 Industries de voortgang van het ontwikkelproces. En daarbij hebben ze gezegd dat ze nog steeds vastberaden zijn om de game rond de feestdagen van dit jaar uit te brengen.
Als zullen daardoor wel enkele belangrijke modi ontbreken zo blijkt. Zo zal de co-op campagne op een later moment worden toegevoegd. Hetzelfde geldt voor de Forge-leveleditor.
Het is de bedoeling om deze features in een later stadium te introduceren als onderdeel van een nieuws seizoen. Want de ontwikkelaar zal net zoals vele andere shooters gebruik maken van seizoenen om de community te entertainen.
Opnieuw een tegenvaller in mijn optiek en ik hou echt mijn hart vast in welke staat de game uiteindelijk het levenslicht zal zien.
Hoe hard ik er ook naar uit kijk, ik vrees er zelf ook een beetje voor… Ik hoop gewoon dat we een mooie campaign krijgen, met een goed verhaal, en graphics die mijn Series X waardig zijn.
De pandemie heeft zeker niet geholpen tijdens het ontwikkelingsproces, en niet te vergeten de ommehaal na E3, die hen ook veel tijd gekost heeft. Een uitstel van 2 modes is beter dan het halfafgewerkt uit te brengen. En voor dat extra werk gaan ze ook geen €10 extra vragen 😛