Overwatch 2 krijgt honderden Hero Missions

Blizzard is natuurlijk meer dan World of Warcraft en Diablo, Blizzard dat is ook StarCraft, Hearthstone en Overwatch. Dus is het niet meer dan normaal dat we op BlizzCon meer te weten kwamen over Overwatch 2.

Mister Overwatch himself, Jeff Kaplan, pakte uit met een Behind the Scenes-video waarin we meer te weten kwamen over deze sequel op de in 2016 verschenen online multiplayer shooter Overwatch. Om te beginnen maken we kennis met twee locaties, gebaseerd op echte wereldsteden, namelijk Rome en New York. Rome zal een van de mappen worden die gebruikt zal worden in de gloednieuwe Push-modus. Gevechten worden op verschillende gebieden verbeterd, variërend van animaties tot geluiden, waarbij alle wapens een ‘2.0 sound pass’ krijgen.

Binnen het ontwikkelteam worden er nieuwe rolspecifieke passieve vaardigheden getest. Zo hebben Tanks bijvoorbeeld een terugslagvermindering, maar genereren ze ook minder charge voor hun Ultimate wanneer vijanden erop schieten. DPS-personages hebben een bewegingssnelheidsbonus en ondersteunende helden hebben automatische genezing die begint te tikken nadat ze al een tijdje niet zijn beschadigd, vergelijkbaar met Mercy’s passieve eigenschap, maar dan iets trager.

Tanks zullen hun tactische rol eigenlijk een beetje laten aanpassen. Reinhardt krijgt bijvoorbeeld twee aanvallen van zijn Fire Strike-vaardigheid, waardoor hij de vaardigheid vaker kan gebruiken. Bovendien kan zijn Charge-vaardigheid nu worden geannuleerd en agressiever worden gestuurd om hem beter door de omgevingen te laten navigeren.

Maar de belangrijkste nieuwe feature in Overwatch 2 zijn de zogenaamde Hero Missions. Er zouden er honderden zijn, en ze zullen een invloed hebben op de progressie van je personages. Reken hier ook op een uitgebreid skill-systeem waarmee spelers hun personages op heel verschillende manieren kunnen aanpassen.

Aangezien dit de coöperatieve, PvE-kant van Overwatch 2 is, is balans minder een zorg en kunnen de ontwerpers een aantal zotte opties implementeren. Denk hier bijvoorbeeld aan vaardigheden die veel langer kunnen stunnen. Tijdens de missies kan je ook te maken krijgen met dynamische weersomstandigheden waaronder zand- en sneeuwstormen, die op eender welk moment van de dag kunnen plaatsvinden.

Last but not least was er ook aandacht voor het aangepaste smoelwerk van McCree, Pharah, Reaper en Widowmaker. De gezichtsanimaties kregen namelijk een flinke update en upgrade om de personages geloofwaardiger te doen overkomen in de verhaalmissies.

En een releasedatum? Je moet de game zeker niet meer verwachten in 2021, maar Blizzard beloofde wel op de fans op de hoogte te houden.

Gepubliceerd door Praga

De ouderdomsdeken van Pragalicious maar daarom zeker niet minder delicious dan het jonge grut van de crew. Wilde als kleine jongen een console kopen maar mocht niet van zijn papa. Dus sprak hij de gevleugelde woorden "Later als ik groot ben koop ik het allemaal zelf" Als jonge snaak was hij met zijn korte broek, witte sokken en sandalen vaste klant bij de lunaparken aan zee en op de kermis. Raakte in de ban van Snake en Pong, ging al snel door naar Quake, Hexen, Doom, Wolfenstein 3D en Delta Force. Maar de grote game changers waren Quake 3 Arena (1999) en Unreal Tournament (1999). Favoriete genres (MMO)RPG, shooters en adventure games. Praga beweert trouwens dat hij het buitenechtelijke (of moeten we buitenaardse zeggen) kind is van Indiana Jones en Lara Croft. We zullen hem maar in zijn geloof laten... (of tijdig zijn medicatie geven)